طرح ضد مهاجرتی دولت انگلیس مغایر موازین حقوق بشری است

رئیس جدید دیده بان حقوق بشر از طرح دولت انگلیس برای انتقال پناهجویان از این کشور به کشور آفریقایی روآندا انتقاد کرد.

برخی رسانه‌ها در انگلیس نوشتند تیرانا حسن رئیس جدید دیده بان حقوق بشر گفت: طرح بریتانیا برای اخراج پناهجویان سیاستی منحط و مردود است و هر نوع جایگاه بین المللی را که انگلیس در زمینه حقوق بشر درصحنه بین المللی دارد از بین می‌برد و آن‌ها دیگر از نظر اعتبارشان پایی ندارند که روی آن بایستند.

وی همچنین از اینکه برخی دیگر از دولت‌های اروپایی نیز در این باره تلاش می‌کنند از انگلیس الگوبرداری و پناهجویان از راه دریا را در آفریقا تخلیه کنند ابراز نگرانی و آن را اقدامی رو به عقب و گامی دیگر ضد پناهجویان ارزیابی کرد.

طرح دولت انگلیس در اخراج پناهجویان به کشور آفریقایی رواندا از حدود یک سال پیش به مرحله اجرا درآمد، اما از آن زمان تاکنون با چالش‌های قانونی، از جمله مداخله دادگاه اروپایی حقوق بشر که انگلیس نیز عضو و ملزم به اجرای احکام آن است، مواجه شده و تا کنون به اجرا در نیامده است.

به تازگی سوئلا براورمن وزیر کشور انگلیس که طرح جدید جنجالی دولت ضد مهاجران را با نام "قایق‌ها را متوقف کنید" در مجلس پیگیری کرده است، از کیگالی دیدن کرد تا از نزدیک روند ساخت محل اقامت پناهجویان اخراج شده از انگلیس را بررسی کند. رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردن او در این سفر فقط خبرنگاران مطبوعات جناح راست را که با اقدام دولت موافق هستند با خود همراه کرد.

دیده بان حقوق بشر با اشاره به اینکه سال‌ها پیش استرالیا طرحی مشابه را اجرا کرد گفت: دولتمردان و مجریان استرالیایی مشاور دولت انگلیس در این باره بوده اند.

وی افزود: این اقدام استرالیا سبب شد امید‌ها برای این کشور برای رهبری در زمینه حقوق بشر در منطقه اقیانوس آرام و هند از بین برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار