طرح نوروزی راهداری تا ۱۵ فروردین ماه در اردبیل اجرا می‌شود

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن همزمان با سراسر کشور تا ۱۵ فروردین ماه در استان اجرا می‌شود.

کلیم اله وثوقی با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن در ۳ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی استان اردبیل اجرا می‌شود افزود: این طرح مهم با شعار سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما در کیلومتر ۹۸ محور اردبیل پارس آباد مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی سحر و کیلومتر ۷۷ محور اردبیل سرچم مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی ارم کوثر و در محور اردبیل - آستارا گردنه حیران تا ۱۵ فروردین ماه در حال اجراست.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل جهت پذیرایی و خدمات رسانی به مسافران حضور مستمر راهداران را بصورت شبانه روزی در راهدارخانه‌ها و تمامی محور‌های مواصلاتی استان اردبیل یادآور شد و گفت: در جهت ایمنی سازی محور‌ها عملیات لکه گیری، آراستگی و نظافت جاده، خط کشی، تهیه و نصب تجهیزات ایمنی، آشکارسازی نقاط پرحادثه، تعمیر و اجرای روشنایی در محور‌های پرتردد، آسفالت، شستشوی علائم و نصب بنر‌های ایمنی در جاده‌های استان انجام شده است.

وثوقی کمک به افزایش ایمنی در سفر‌های نوروزی، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی، ارتقا دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و ترغیب مسافران به توقف در مسیر‌های منتخب را از جمله اهداف اجرای طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن عنوان کرد.

او از آغاز طرح نوروزی راهداری یعنی از ۲۴ اسفند تا ۶ فروردین ماه به ثبت ۷۵۳ هزار و ۶۰۷ تردد در محور‌های مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۸ درصدی تردد را در محور‌های مواصلاتی استان شاهد هستیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل از انباشت ۵۶ هزار وسیله نقلیه در تاریخ ۶ فروردین ماه در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: بدلیل شرایط مناسب جوی امسال ماندگاری مسافر بیشتر از سال‌های گذشته است.

وثوقی گفت: با وجود بارش مقطعی هیچگونه توقفی در محور‌های استان بوجود نیامد و تمام نیرو‌ها و تجهیزات با آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران در جاده‌ها حضور دارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.