انشعابات غیرمجاز عامل افت و قطعی آب تعدادی از روستاهای زهک

مدیر امور آب و فاضلاب زهک از شناسایی پنج فقره انشعاب آب غیرمجاز مربوط به ۲۴ واحد گلخانه‌ای خبر داد و گفت: با این اقدام ۴۳۰ مترمکعب آب در شبانه‌روز به چرخه توزیع در این شهرستان بازگشت.

پس از گزارشات مردمی مبنی بر افت فشار شدید و قطعی آب در برخی نقاط روستاهای کود شیب گوره، شهرک خالقداد، شیب گوره و نواب نارویی، تیم اجرائیات امور آب وفاضلاب شهرستان زهک اقدام به پیمایش شبکه و شناسایی پنج انشعاب آب غیرمجاز در سایزهای ۳/۴و۱/۲ مربوط به ۲۴ واحدگلخانه واقع در روستای کود شیب گوره کرد.

غلامحسین لکزائیان‌پوردر خصوص پیمایش صورت گرفته بر روی شبکه آب آشامیدنی روستای کود شیب گوره، اظهارداشت: مالکان واحدهای گلخانه‌ای با وجود کمبود آب در منطقه و بعضا قطعی آب آشامیدنی ساکنان این روستا و روستاهای مجاور، بصورت غیرمجاز اقدام به انشعاب‌گیری از شبکه آب آشامیدنی برای آبیاری گلخانه‌های خود کرده بودند.

وی افزود: پایش صورت گرفته بر روی شبکه توزیع آب روستای کود شیب گوره، با حضور تیم اجرائیات، مدیر و کارشناسان امور آب وفاضلاب شهرستان زهک و با هماهنگی دادستان و همراهی نیروی انتظامی شهرستان زهک انجام شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب زهک ادامه داد: مطابق هماهنگی انجام شده با دادستان، موارد شناسایی شده، صورتجلسه شد و پرونده افراد خاطی جهت سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زهک ارجاع داده شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود منابع آبی و ضرورت استفاده بهینه از ذخایر آبی موجود در منطقه، از مشترکان آب در سطح شهرها و روستاهای شهرستان، درخواست می‌شود، هر گونه برداشت غیر مجاز از شبکه جهت مصارف گوناگون را به واحد اجرائیات امور آبفای زهک اطلاع‌رسانی کنند تا ضمن برخورد قانونی با افراد خاطی، از افت فشار و قطعی آب در شبکه لوله‌کشی جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار