کیلومتر محور بجنورد - جنگل گلستان، آماده آسفالت

۱۵ کیلومتر از جاده بجنورد - جنگل گلستان آماده آسفالت است و باید تا تعطیلات تابستانی آسفالت شود.

معاون استاندارخراسان شمالی در جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی و حمل و نقل و سوانح رانندگی استان گفت: ۱۵ کیلومتر از جاده بجنورد - جنگل گلستان آماده آسفالت است و باید تا ۲ ماه آینده آسفالتراه شود.

رشیدی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت این محور تخصیص یافت و با توجه به اینکه محور بجنورد - جنگل گلستان از محور‌های پرتصادف در استان است، تکمیل آن از طرح‌های اولویت دار استان به شمار می‌رود.

او گفت : تصادفات در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته در کل کشور، وضعیت مناسبی ندارد و با وجود تلاش‌های پلیس راه و دستگاه‌های خدمات رسان دیگر آمار تصادفات و متوفیان ناشی از آن افزایش یافته است.

او درباره طرح خندقلو هم گفت: شرکت زیرساخت راه ها، اداره‌های کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای، اصلاح و مرمت این طرح را پیگیری و اجرا کنند، زیرا نمی‌توان عبور و مرور کاربران جاده‌ای از این مسیر را متوقف کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی نیز گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند ۱۴۰۱) تا ۵ فروردین امسال، اوج سفر در محور‌های مواصلاتی استان مربوط به ۲۸ اسفند سال قبل و انباشت تخلیه وسایل نقلیه، روز دوم فروردین بوده است.

محمد مشتری گفت : محور‌های دارای بیشترین تردد و بدترین سطح سرویس در این بازه زمانی، چمن بید به جنگل گلستان (محدوده چشمه خان) و در ساعت ۱۴ تا ۱۵ و محور‌های دارای بیشترین تردد، شیروان - بجنورد و بجنورد - شیروان بوده است.

او سهم مبدأ تردد از ابتدای اجرای طرح تا ۵ فروردین را به ترتیب خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران عنوان کرد و گفت : تردد وسایل نقلیه غیر بومی در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش یافت.

تردد ورودی و خروجی در استان در مقایسه با سال گذشته به ترتیب ۷ درصد و ۱۲ درصد و در مجموع ۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سجادی معاون پشتیبانی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیز گفت: مجور خرید ۲ هزار دستگاه امدادی گرفته شده و امسال بخشی از آن تامین می‌شود همچنین قرارداد خرید ۳۰۰ دستگاه آمبولانس بسته شده که تا چند ماه آینده وارد کشور می‌شود.

هنرور، مدیر حوزه طرح‌های وزارت راه در خراسان شمالی هم به مشکلات مالی اجرای این طرح پرداخت و گفت: هنوز بخش قابل توجهی از مطالبات پیمانکاران باقی مانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.