خوردن کدام آجیل از بیماری قلبی جلوگیری می‌کند؟

بر اساس تحقیقات جدید، خوردن گردو می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند.

دانشمندان می‌گویند یک مشت گردو در روز باکتری‌های روده را تقویت می‌کند و فوایدی برای حفظ سلامت قلب دارد.

نویسنده این مطالعه، مانسی چاندرا گفت: تحقیقات نشان داده است که گردو ممکن است فوایدی برای سلامت قلب مانند کاهش سطح کلسترول و فشار خون داشته باشد. این موضوع ما را مشتاق کرد تا ببینیم چگونه گردو برای میکروبیوم روده مفید است.

یافته‌های ما مکانیسم جدیدی را نشان می‌دهد که از طریق آن گردو خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. گردو سرشار از مواد شیمیایی گیاهی سالم مانند چربی‌های غیراشباع چندگانه و اسید‌های چرب امگا است که با کلسترول مضر مبارزه می‌کند. مصرف منظم آن با دفع بسیاری از بیماری‌ها مرتبط است.

دانشمندان از یک تکنیک پیشرفته به نام متاترانسکیپتومیکس (metatranscriptomics) برای تجزیه و تحلیل بیان ژن استفاده کردند.  این تکنیک می‌تواند نحوه تغییر سطوح در پاسخ به رژیم‌های غذایی مختلف را کنترل کند.

چاندرا گفت: طبق یافته‌های ما، این اولین مطالعه‌ای است که از تجزیه و تحلیل متاترانسکیپتومیکس برای مطالعه تأثیر مصرف گردو بر بیان ژن میکروبیوتای روده استفاده می‌کند.

این بررسی به درک ما از مدولاسیون میکروبیوم روده مرتبط با گردو کمک می‌کندو می‌تواند در درک اینکه چگونه سلامت روده به طور کلی در سلامت قلب نقش دارد، بسیار تأثیرگذار باشد.

در این تجزیه و تحلیل از نمونه مدفوع از یک کارآزمایی قبلی که شامل ۳۵ شرکت کننده در معرض خطر بالای بیماری قلبی عروقی بود، استفاده شد. آن‌ها تحت رژیم غذایی استاندارد غربی دو هفته‌ای قرار گرفتند و به دو گروه تقسیم شدند که رژیم غذایی شان شامل گردو بود و دیگر گروه نبود.

باکتری گوردونی بیشتری در روده افرادی که از رژیم غذایی با گردو استفاده می‌کردند شناسایی شد. این باکتری جذب پلی فنول‌های گیاهی سالم و آنتی اکسیدان‌ها را افزایش می‌دهد. گردو همچنین بیان ژن‌های دخیل در مسیر‌های متابولیکی و بیوسنتزی مهم را بهبود بخشید.

گردو همچنین تولید اسید آمینه‌ای به نام L-homoarginine را افزایش می‌دهند. مشخص شده است که افراد با سطوح پایین این اسیدآمینه بیشتر در معرض بیماری قلبی هستند.

منبع: سایت والس لاین

برچسب ها: آجیل ، بیماری قلبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
الان که قیمت آجیل خودش باعث بیماری قلبی
پسته در جه 3 بدرد نخور کیلوئی 850 هزار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
فعلاً تخمه آفتابگردان
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
گردو جزو آجیل نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
دانشمندان خبر ندارن قیمت یک مشت گردو در روز اینجا چقدره وگرنه میفهمیدن کلا واسه قلب ضرر داره...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
یک مشت گردو کمتر از 50 گرم و باقیمت حداکثر کیلویی 400 هزار تومن می شود 20 هزار تومن که کمتر از قیمت یک پاکت سیگار که خیلی ها راحت در روز مصرف میکنند قیمت دارد . بعضی ها ید طولایی در سیاه نمایی دارند حتی برای گردو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲

کاش قبل از کامنت گذاشتن از عقلت کمی استفاده میکردی
با استناد به محاسبات خودت میشه سهم هر نفر در ماه 600 هزار تومن یعنی یک خانواده میانگین 4 نفره 2.400.000 تومن اینا شاید برای تو سیاه نمایی به حساب بیاد برای ما 25 درصد از کل حقوقمون هست...!

باشگاه خبرنگاران جوان لطفا تایید کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
17:40گردو کیلویی 250هزاره هرگرم میشه 250یعنی پنجاه گرم دوازده هزار وپانصدوبرای هرنفر در ماه 375000 هزار نه ششصدوبرای خانواده چهار نفره میشه یک میلیون وپانصدکه البته بازم زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
در زمان برداشت گردو کیلویی ۱۱۰ هزارتومان بود و ۱۵ کیلو برای مصرف یک خانواده ۴ نفره تا سال بعد کفایت می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
منم با ناشناس ۱۷:۵۳ موافقم کاملا موافقم