افشای گزارش محرمانه درباره افزایش کمک‌های نظامی آلمان به اوکراین

بر اساس یک گزارش محرمانه وزارت دارایی آلمان کمک‌های نظامی برلین به کی یف به شدت افزایش یافته است.

اشپیگل به گزارش محرمانه در وزارت دارایی آلمان دست یافته است که از افزایش شدید کمک‌های نظامی برلین به کی یف حکایت دارد.

براساس این گزارش محرمانه دولت آلمان در نظر دارد کمک‌های نظامی به اوکراین را به طور گسترده‌ای افزایش دهد، چنانکه در بودجه امسال ۲.۲ میلیارد یورو در نظر گرفته شده بود که این میزان قرار است در همین سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر شود و به ۵.۴ میلیارد یورو برسد.

علاوه بر این بودجه، دولت برلین قرار است در سال‌های آینده ۸.۸ میلیارد یورو نیز به عنوان تعهد خود در قبال اوکراین اختصاص دهد. آلمان سال گذشته میلادی نیز ۱۲.۵ میلیارد یورو به اوکراین کمک مالی و نظامی انجام داد.

از جمله کمک‌های نظامی آلمان مجوز ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ بوده که نخستین محموله آن به تعداد ۱۸ فروند تانک به تازگی وارد اوکراین شده است. آلمان همچنین آموزش نظامیان اوکراینی برای استفاده از این تانک‌های پیشرفته را برعهده گرفته است و در خاک خود این آموزش‌ها را به سربازان اوکراینی ارائه می‌دهد.

برلین همچنین ۴۰ نفربر زرهی از نوع ماردِر را به دولت کی یف تحویل داده است. در گزارش محرمانه وزارت دارایی آلمان که اشپیگل به آن دست یافته است آمده که افزایش کمک‌های نظامی اجتناب پذیر است، زیرا بدون حمایت مستمر از اوکراین خطر جدی شکست مقابل روسیه و پیامد‌های غیر قابل پیش بینی برای صلح اروپا وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار