بازدید بیش از ۶۳۹ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۶۳۹ هزار و ۳۷ نفر از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین جاری از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی این استان دیدن کردند.

عطا حسن پور بیان کرد: در این مدت ۱۴۵ هزار و ۲۱۸ نفر از جاذبه‌های تاریخی، ۲۷۴ هزار و ۱۵۲نفر از جاذبه‌های طبیعی، ۸۵ هزار و ۷۹۰ نفر از جاذبه‌های مذهبی، یکهزار و ۱۷۲ نفر از جاذبه‌های تفریحی، ۳۴ هزار و ۵۹۸ نفر از جاذبه‌های دست ساز همچنین ۹۸ هزار و ۱۰۷ نفر از موزه‌های لرستان بازدید کردند.

وی گفت: همچنین ۱۳۷ هزار و ۴۱۶ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری لرستان پذیرش شدند و در مجموع ۵۳۴ مورد بازدید‌های نظارتی در این استان صورت گرفت.

وی افزود: جاذبه‌های تاریخی طبیعی آبشار بیشه، مجموعه تاریخی قلعه فلک الافلاک، آبشار نوژیان، آبشار گریت و موزه زبان و فرهنگ لرستان بیشترین بازدید را داشتند.

حسن پور بیان کرد: ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۴۰۰ تخت، یک متل با ظرفیت ۵۰ تخت، ۱۳ مهمانپذیر با ظرفیت ۴۴۰ تخت، پنج مجتمع اقامتی با ظرفیت ۱۸۰ تخت، خانه‌های مسافر با ظرفیت ۲۰۰ نفر همچنین هشت اقامتگاه بوم گردی مجوزدار با ظرفیت ۴۰۰ نفر در حال میزبانی از مسافران نوروزی است.

وی گفت: همچنین ۱۶۵ مدرسه در سطح استان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده که با احتساب امکانات مراکز رفاهی، ظرفیت پذیرش و اسکان هشت هزار مسافر در نوروز ۱۴۰۲ ایجاد و مراکز رفاهی ناحیه یک و ۲ خرم آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز و ازنا برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است که در مجموع ۱۱۴ اتاق ویژه با ۳۸۰ تخت در اختیار مسافران قرار داده می‌شود.

پنج هزار اثر تاریخی و ۸۰ جاذبه طبیعی گردشگری در این استان وجود دارد که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.