افزایش آموزش آنلاین در افغانستان

به دنبال محدودیت‌های آموزشی برای برخی مقاطع تحصیلی دخترانه در کشور افغانستان، منابع خبری این کشور از افزایش نهاد‌ها و مؤسسات آموزشی آنلاین خبر می‌دهند.

در پی محدودیت‌های آموزشی در کشور افغانستان برای برخی مقاطع آموزشی دخترانه، مدارس دوره متوسطه و مراکز آموزش عالی، منابع خبری افغانستان از افزایش فعالیت نهادها و مؤسسات آموزشی آنلاین خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش‌ها در حال حاضر بسیاری از نهادهای آموزشی در تلاش برای جبران خلاء آموزش تحصیلی در افغانستان فعال شده‌اند و از طرفی زنان و دختران افغانستانی ناگزیر به فراگیری آموزش از راه برنامه‌های آنلاینی هستند که توسط این نوع مؤسسات و آموزشگاه‌ها ارائه می‌شود.

منابع می‌گویند بسیاری از متقاضیان این دوره‌های آموزشی را محصلان خانم تشکیل می‌دهند. 

گفته می‌شود در بعضی از کلاس‌های غیرحضوری آنلاین در افغانستان از سال 2021 تاکنون تعداد این افراد از 50 شاگرد به 500 نفر هم افزایش داشته است.

درحالی‌که محدودیت‌های اعلام شده از سوی حکومت افغانستان برای آموزش دختران در مقاطع متوسطه و عالی با انتقادهای پیاپی دیگر کشورها از جمله سازمان ملل و کشورهای اسلامی همراه شده است، دولت کابل می‌گوید به آموزش تمامی شهروندان افغانستان متعهد است و به آن باور دارد، ازاین‌رو محدودیت‌های وضع شده موقت بوده و با آماده‌سازی برخی زمینه‌ها بار دیگر دختران افغانستانی می‌توانند به امر تحصیل در مقاطع بالاتر ادامه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار