ارائه خدمات به بیش از ۵۸ هزار مراجعه کننده در سال ۱۴۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ارائه خدمات به ۵۸ هزار و ۳۳۱ مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس، در طی هفت روز نخست سال نو خبر داد.

سید وحید حسینی گفت: با فعالیت و تلاش مجموعه بهداشت استان از ابتدای سال تا امروز، ۸ هزار و ۹۷۶ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آب رسانی در استان انجام شده است که در این بازدیدها، ۱۵۵ مرکز متخلف شناسایی و به مراجع قضایی استان معرفی و ۳ مرکز متخلف نیز تعطیل شدند.

او مقدار مواد غذایی یا آشامیدنی خارج شده از مسیر مصرف در هفت روز گذشته به دلیل غیربهداشتی بودن را بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محور دیگر فعالیت‌های این ستاد را در ایام نوروز، در حوزه درمان و ارائه خدمات پزشکی به مردم و مسافران نوروزی دانست و گفت: در هفت روز گذشته، به یکصد هزار و ۷۱۹ بیمار مراجعه کننده به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه، ارائه خدمت شده و دو هزار و ۲۹۲ مورد عمل جراحی نیز انجام شده است.

او در ادامه این گزارش، به ماموریت‌های امدادگران اورژانس فارس در نخستین روز‌های سال نو و تعطیلات نوروز اشاره کرده و با اعلام انجام ۶ هزار و ۷۸۵ مورد ماموریت در این بازه زمانی، گفت: از مجموع ماموریت‌های انجام شده در هفت روز گذشته، هزار و ۲۷۵ مورد مربوط به سوانح ترافیکی بوده که با بستری هزار و ۲۲۴ مصدوم و خدمت رسانی امدادگران اورژانس به ۴۶۵ مصدوم به صورت سرپایی همراه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعداد موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در این مدت را نیز ۸۲ مورد اعلام کرد.

انجام ۴۵ مورد بازدید مربوط به حوزه غذا و ۲۱۶ مورد بازدید در حوزه دارویی استان و پاسخگویی به ۵۰۳ مورد مراجعه مردمی به میز خدمت دانشگاه، دیگر مواردی بود که دکتر حسینی در نشست امروز ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.