سرچشمه نهر مسیح هرات پذیرای مسافران نوروزی

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم گفت: منطقه گردشگری بکر و خوش آب و هوای سرچشمه نهرمسیح در ایام نوروز پذیرای مسافران است.

قدیریان رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم افزود: منطقه گردشگری بکر و خوش آب و هوای سرچشمه نهر مسیح دارای پرآب‌ترین، بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین رودخانه است.

او بیان کرد: این رودخانه تنها رودخانه دائمی در استان یزد است که از کوه‌های زاگرس سرچشمه گرفته، و این رود در بخش کشاورزی شهرستان خاتم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم ادامه داد: پارک سرچشمه نهر مسیح که در حاشیه این رودخانه قرار گرفته بر جذابیت چشمه افزوده و آن را به تفرجگاهی زیبا و بکر در دل کویر تبدیل کرده‌است و این پارک دارای امکانات رفاهی نظیر فروشگاه مواد غذایی، رستوران، فضای بازی کودکان، زمین ورزشی و سکو‌های اقامتی است.

به گفته قدیریان این تفرجگاه در پنج کیلومتری جنوب شرق شهر هرات واقع در شهرستان خاتم و در جنوب استان یزد واقع شده‌است.

او اظهارداشت: شهرستان خاتم در مثلث گردشگری یزد، فارس و کرمان قرار گرفته و برای سفر به این تفرجگاه از استان یزد مسیر یزد-خاتم با فاصله ۲۴٠ کیلومتر، از استان کرمان از مسیر شهرستان شهربابک به شهرستان خاتم با فاصله ۵۰ کیلومتر و از استان فارس از دو مسیر نی‌ریز-خاتم با فاصله ۱۲۲ کیلومتر و بوانات-خاتم با فاصله ۹۲ کیلومتر امکان‌پذیر است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم گفت: سرچشمه نهر مسیح هرات در شهرستان خاتم هفتمین میراث طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی طبیعی ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار