فردا دمای هوا در نیمه شمالی کشور افزایش می‌یابد

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا شاهد افزایش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم بود و از جمعه دمای هوا در این مناطق مجدد کاهش می‌يابد.

صادق ضیائیان گفت: فردا افزایش محسوس دما در نیمه شمالی کشور به ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی شده است. جمعه نیز سامانه بارشی جدید از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، سبب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در بلندی‌ها سبب بارش برف خواهد شد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی،  روز شنبه در شمال‌غرب، سواحل شمال، شمال‌شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش تداوم دارد. از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

او می گوید: روز جمعه و شنبه کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش بینی شده و همچنین برای شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه‌ای رخ می‌دهد.

او گفت: روز  جمعه و شنبه به سبب وزش بادهای شدید در استان‌های غربی پدیده گردوخاک مورد انتظار است. در دو روز آینده خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز و جمعه و شنبه دریای‌خزر مواج و متلاطم می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار