انجام نخستین عمل موفقیت آمیز جراحی پیوند کبد در غرب کشور

فوق تخصص جراحی پیوند کبد و کلیه چهارمحال و بختیاری گفت: در اولین روز‌های بهار ۱۴۰۲، برای نخستین بار عمل جراحی پیوند کبد در غرب کشور در بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد با موفقیت انجام شد.

دکتر رسول رحیمی اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر و مداوم ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای اخذ مجوز از وزارت بهداشت و راه اندازی بخش پیوند کبد در بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد، برای نخستین بار عمل جراحی پیوند کبد در استان چهارمحال وبختیاری و غرب کشور با موفقیت انجام شد.

وی افزود: با همکاری و تلاش شبانه روزی پرسنل واحد فراهم اوری اعضا پیوندی دانشگاه و تیم دلسوز و اموزش دیده فوق تخصصی پرستاری، بیهوشی و اتاق عمل بیمارستان کاشانی شهرکرد و نهایت ایثار و والا منشی خانواده بزرگوار اهدا کننده عضو طی یک عمل سنگین ۱۲ ساعته کبد اهداکننده بیمار مرگ مغزی پس از جدا سازی و اماده نمودن کبد جهت پیوند به مرد ۴۶ ساله اهل استان چهارمحال و بختیاری که در مرحله انتهایی نارسایی کبد قرار داشت و برای ادامه حیات نیازمند به پیوند اورژانسی کبد بود پیوند زده شد و از مرگ حتمی نجات یافت.

دکتر رحیمی اضافه کرد: هم اکنون گیرنده کبد با حال عمومی خوب و سلامت کامل در بخش icu بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد تحت مراقبت است و طی روز‌های آینده مرخص می‌شود.

وی با تقدیر از ایثارگری و سخاوتمندی خانواده بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو گفت: پیوند کبد جزو سخت‌ترین و پیچیده‌ترین جراحی‌ها محسوب می‌شود و تعداد محدودی از استان‌های کشور از امکانات، تجهیزات و توانایی انجام پیوند کبد بهره‌مند هستند.

فوق تخصص جراحی پیوند کبد و کلیه چهارمحال و بختیاری گفت: قبل از این، بخش پیوند کلیه در این بیمارستان فعال بود و با راه اندازی بخش پیوند کبد در بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد امکان رشد و پیشرفت در حوزه پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


دکتر رحیمی با اشاره صف طولانی بیمارانی که در انتظار پیوند کبد هستند گفت: هم دسترسی بیماران استان به دریافت خدمات سایر مراکز کشور سخت است و هم تعداد زیادی از بیماران در لیست انتظار قبل از رسیدن نوبت پیوند به دلیل کم بودن اعضای اهدایی متاسفانه فوت می‌کنند، چون روش درمانی جایگزین وجود نداردو تنها راه درمان برای بیمارانی که در مراحل پایانی نارسایی کبد هستند، پیوند کبد می‌باشد بنابراین فرهنگ سازی برای اهدای عضو و ایثار و کمک به همنوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی از کلیه پرسنل فراهم اوری عضو پرسنل پرستاری - اتاق عمل و بیهوشی و همکاری صمیمانه دکتر محسن شیرانی فوق تخصص بیهوشی پیوند کبد بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد که در انجام این عمل نقش افرین بودند قدردانی کرد.

گفتنی است: این بخش پیوند کبد بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد به عنوان تنها بخش پیوند در غرب کشور اواخر سال ۱۴۰۱ افتتاح گردید وبه امکانات و نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص با توانمندی‌های خاص علمی مجهز و اماده خدمت به هم مردم  می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۲۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۲
سلام. خدا قوت بده
واقعا که احسنت ب مرام و مردانگی و وجدان شما جناب دکتر رحیمی
با این عمل جوان 46 ساله دارای 4 فرزند را از مرگ حتمی نجات دادند.
خانواده ای که از نظر مالی خیلی ضعیف بودند.
درود بر این شرف و نوع دوستی.
ان شاء الله که خدا عاقبت به خیرتون کنه.