امسال پوشش اینترنت روستا‌های مهاباد به ۱۰۰ درصد می‌رسد

فرماندار ویژه مهاباد گفت: پوشش خدمات اینترنت روستا‌های این شهرستان طی نیمه نخست سال جاری به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در جلسه بررسی وضعیت مخابرات و اینترنت روستا‌های مهاباد گفت: هم اکنون مهاباد با پوشش ۹۱ درصدی روستا‌ها از نعمت اینترنت از میانگین استانی و کشوری بالاتر بوده و تلاش میکنم این میزان را به ۱۰۰ درصد در سال جاری ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: هم اکنون تنها ۱۲ روستای مهاباد بدون اینترنت هستند که مقرر شده تا هفته دولت در مردادماه نسبت به اینترنت دهی کل روستا‌ها اقدام شود.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: روستا‌های بوزه، گیاه دوران، سلیم ساغول، قوپی باباعلی، قوزلوجه تا آخر خردادماه سال جاری و هفت روستای دیگر نیز تا آخر مردادماه به اتمام خواهد رسید.

عباسی اضافه کرد: پوشش اینترنت در تمام روستا‌ها یکی از مطالبات مهم و بحق اهالی روستا‌ها بوده و باتوجه در پیش بودن انتخابات تلاش می‌کنیم این خدمات در کل شهرستان مهیا کنیم.

مدیر اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: مهاباد از لحاظ زیرساخت و پوشش اینترنت دهی طی ۲ سال گذشته به صورت جهشی از جایگاه آخر استان به رتبه نخست رسیده است.

قاسم جلیل نژاد بیان کرد: طی یک سال گذشته از مجموع ۱۷ روستای بدون اینترنت مهاباد، پنج روستا بخش خلیفان و مرکزی تحت پوشش اینترنت قرار گرفته است.

وی با بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد تجهیزات خدمات اینترنت و مخابرات از خارج وارد می‌شود، نسبت به تعهدات و مصوبات سال گذشته عقب هستیم که تلاش می‌کنیم آن طی سال جاری به اتمام برسانیم.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.