فیفا باز هم قافیه را به غربی‌ها باخت

فدراسیون جهانی فوتبال به عنوان یک نهاد به ظاهر مستقل باز هم خلاف شعار جدایی سیاست از ورزش تحت تاثیر غرب قرار گرفت.

تناقض در رفتار مجامع بین المللی ورزش وقتی پای غرب و اسرائیل در میان باشد به امری بدیهی تبدیل شده است و این در حالی است که فشار ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

در ماجرای اخذ میزبانی جام جهانی زیر 20 سال از اندونزی یکبار دیگر شعار جدایی سیاست از ورزش زیر سوال رفت.به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی با توجه به جنگ چندین ساله علیه مردم مظلوم فلسطین از سوی کشور های مسلمان و حمایت برخی کشور های غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین از سوی فیفا بارها نادیده گرفته شده است و وقتی پای منافع غربی ها در میان است شعار جدایی سیاست از ورزش در حد همان شعار می ماند.

محرومیت و تعلیق روسیه از رقابت های بین المللی به دلیل جنگ اوکراین و رویارویی با غربی ها حاصل رفتار متناقض فیفا در مواجهه با رویداد های سیاسی بود و اگر چه حمایت از قربانیان جنگ از سوی مجامع ورزشی امری پسندیده است اما آیا فدراسیون جهانی فوتبال سال هاست خشونت رژیم صهیونیستی را در اشغال فلسطین ندیده است؟

بدون شک بازو های مالی صهیونیست و غرب در کنار فیفا آنها را مجاب کرده است که شعار جدایی سیاست از ورزش را به خواست غربی ها تفسیر کنند و برخلاف ادعای لفظی در مجامع جهانی، ورزش ابزاری برای فشار به برخی کشور ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی  باشد . 

درخواست تعلیق ورزش روسیه از سوی برخی کشور هایی که در ماجرای جنگ روسیه و اوکران ذی نفع نبودند فقط به دنباله روی از سیاست گذاران اتحادیه اروپا بود آنها از مقابله با ورزشکاران روسیه سر باز زدند اما نه تنها با تنبیه از سوی فیفا و یوفا روبرو نشدند بلکه با همراهی این دو مرکز بزرگ فوتبال اپیدمی تعلیق ورزش روسیه را تسری دادند.

اندونزی به عنوان یکی از کشور های مسلمان و حامی مردم مظلوم فلسطین تنها کشوری نیست که از این تصمیمات غیر ورزشی و سیاسی آسیب می بیند و ورزشکاران دیگر کشور ها و کشور ما نیز بارها در میادین بین المللی از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انصراف دادند و تاوان ان را با جان و دل دادند تا شاید مجامع بین المللی ورزش چشمان خود را به روی جنایات اسرائیل در فلسطین اشغالی باز کند.

اندونزی پایبندی به آرمان های حمایت از فلسطین را به میزبانی جام جهانی ترجیح داد و این خواست قلبی، اخلاقی و انسانی همه مسلمانان و عدالتخواهان جهان است.مسئولان برگزاری جام جهانی زیر 20 سال در اندونزی به خواست مردم این کشور و با همراهی دولت و رئیس جمهور قاطعانه با حضور تیم فوتبال رژیم اشغالگر قدس و نمایندگان این کشور برای حضور در قرعه کشی مخالفت کردند و اگرچه میزبانی جام جهانی را اتفاقی بزرگ می دانستند اما در مقابل خواست و اراده دنیای اسلام از دست دادن میزبانی در این رویداد کوچکترین هزینه ای بود که بدون منت پرداختند.

فیفا با این رفتار متناقض در مورد کشتار و جنگ نمی تواند فدراسیون جهانی فوتبال باشد و اگر چه در ظاهر حقوق کشور های عضو یکسان است اما از نگاه فیفا منافع غرب بزرگترین پرده حائل برای یک انتخاب است؛ حمایت از صهیونیست یا مقابله با کشتار مردم مظلوم فلسطین و فیفا تحت تاثیر منابع مالی اولی را انتخاب کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
فیفا خودش جزئی از غربه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
خبرنگار عزیز لطفا گزارشت پر از غلط های نگارشی و املایی هست
آخرین اخبار