میراث فرهنگی نمی‌تواند جلوی خروج خاک‌های رنگی جزیره هرمز را بگیرد!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: ابزار قانونی برای جلوگیری از خروج خاک‌های رنگی جزیره هرمز در اختیار نداریم.

محمد محسنی با بیان اینکه ابزار قانونی برای جلوگیری از خروج خاک‌های رنگی جزیره هرمز در اختیار نداریم، گفت:نامه نگاری برای ورود مسئولان قضایی به موضوع خروج خاک‌های رنگی جزیره هرمز توسط مسافران نوروزی صورت گرفته است تا اقدامات پیشگیرانه در این زمینه صورت گیرد.

محسنی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان برای آنکه بتواند جلوی چنین تخریب‌هایی را در جزیره هرمز بگیرد و مانع از خروج خاک‌های رنگی آن توسط مسافران شود، ابزار قانونی در اختیار ندارد و قانون هم رسیدگی به تخریب مناظر و آثار طبیعی را بر عهده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار نداده است، اما از بابت حفظ طبیعت و آثار تاریخی و میراث سرزمینی به این موضوع پرداخته ایم.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان گفت: علاوه بر نامه نگاری انجام شده با ادارات دولتی در حال هماهنگی با سازمان بنادر و دریانوردی، مردم و گمرک برای ممنوع کردن برداشت خاک از جزیره هرمز و حتی سایر جزایر هستیم و نباید اجازه داد کسی به مکان‌های دارای طبیعت متفاوت آسیب وارد کند، حال این آسیب با برداشت خاک یا با روش دیگری باشد.

جزیره هرمز به عنوان سایت موزه ثبت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: جزیره هرمز به عنوان سایت موزه ثبت می‌شود و برای آنکه در آینده حوادث سال‌جاری تکرار نشود، مسیر گردشگری هرمز مشخص می‌شود که اکنون درحال انجام کار‌های لازم برای این منظور هستیم.

محسنی گفت: مسیر ورود و خروج و تردد گردشگران به محل جاذبه‌های گردشگری باید مشخص باشد و کسی نتواند از آن تخطی کند، تا دیگر شاهد نباشیم فردی مشغول کندن سنگ، برداشت خاک و آسیب زدن به سیما و منظر طبیعی آن است.

ماجرای تخریب جاذبه‌های گردشگری غرب هرمزگان

او در خصوص تخریب مناظر طبیعی گردشگری در سواحل غرب هرمزگان هم گفت: به محض اطلاع از تخریب آثار طبیعی و جاذبه‌های طبیعی گردشگری پیگیر موضوع شدیم که طبق اطلاعات دریافتی گویا چند گروه در غرب هرمزگان اختلاف‌هایی با هم داشته و به دلیل بی‌اطلاعی از ارزش این آثار طبیعی دست به این کار زده‌اند که مستندسازی‌هایی انجام شده است تا موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.

برچسب ها: جزیره هرمز ، خاک سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.