مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم:

بیش از دو میلیون و ۸۳۹ هزار خودرو وارد قم شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: از آغاز طرح نوروزی تا هشتم فروردین ماه دو میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۷ خودرو وارد استان شده‌است.

حسین زنجیرانی فراهانی  با اشاره به اینکه طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: این آمار نسبت به مشابه سال گذشته یک درصد کاهش را نشان می‌دهد. پارسال دو میلیون و ۸۵۴ هزار و ۱۸۶ خودرو وارد استان قم شد.

او بیشترین تردد‌ها خودرو‌ها به قم را مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، مرکزی و البرز ذکر کرد.

فراهانی درخصوص ماندگاری مسافران نیز گفت: از ابتدای طرح تا هشتم فروردین ماه، ۸۷ درصد وسایل نقلیه کمتر از یک روز در استان قم ماندگاری داشته که هشت درصد بین یک تا سه روز، چهار درصد سه تا هفت روز و یک درصد بین ۱ تا ۲ هفته در قم حضور داشتند.

او جمع تردد‌های تجمیعی ورودی‌های استان قم بر حسب خودرو سواری را نیز سه میلیون و ۳۴۰ هزار و ۲۶۷ مورد ذکر کرد و گفت: این آمار نسبت به مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم جمع تردد‌های تجمیعی ورودی‌های استان قم بر حسب خودروی سواری مربوط به سال گذشته را سه میلیون و ۴۴۸ هزار و ۵۷۲ خودرو ذکر کرد.

فراهانی بیشترین محور مواصلاتی که تردد به استان قم را داشته مربوط به آزادراه تهران- قم و کمترین تردد مربوط به محور دستجرد - سلفچگان ذکر کرد.

او درخصوص سامانه هوشمند در جاده‌های قم نیز گفت: درحال حاضر ۲۶ دوربین نظارتی، ۷۷ دستگاه تردد شمار و ۷۱ سامانه ثبت تخلفات در محور‌های استان فعال است.

فراهانی اظهار کرد: ۱۳۰ نفر از پرسنل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم در راستای تامین ایمنی راه‌ها، تسهیل سفر‌های نوروزی هموطنان و اجرای برنامه پویش همراهان سفر ایمن مشغول فعالیت هستند.

او با اشاره به اینکه پویش همراهان سفر ایمن تا ۱۵ فروردین ماه در این استان ادامه دارد، گفت: درحال حاضر این پویش در دو ایستگاه مجتمع خدماتی زیتون و دنیز واقع در آزادراه قم - تهران و بزرگراه سلفچگان - قم درحال اجرا می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت:این پویش در راستای ارتقای ایمنی سفر‌های برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی با همکاری ستاد اقامه نماز کشور و سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای به اجرا درآمده‌است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.