روسیه: پیشنهاد بلاروس برای آتش‌بس در اوکراین را بررسی می‌کنیم

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد پیشنهاد بلاروس برای آتش‌بس در اوکراین را بررسی خواهد کرد، اما فعلاً ترک درگیری‌های نظامی از اهداف مسکو نیست.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (جمعه) در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که از نظر کرملین بهترین شکل آتش‌بس در اوکراین که بلاروس یا چین پیشنهاد داده است چیست، گفت: «رئیس‌جمهور (ولادیمیر پوتین) گفت که درباره خود طرح و مفاد جداگانه آن بحث کرده است، اما فکر می‌کنیم مناسب باشد که این دو ابتکارعمل را با هم مقایسه کنیم. منظورم همان چیزی است که رئیس‌جمهور چین اعلام کرد و رئیس‌جمهور لوکاشنکو درمورد آن صحبت می‌کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف افزود: «این‌ها (برخی از بند‌های طرح) در حال حاضر به دلیل عدم تمایل طرف اوکراینی اجرا نمی‌شود.»

همزمان خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که پسکوف درمورد پیشنهاد لوکاشنکو برای برقراری آتش‌بس در اوکراین تصریح کرد: «عملیات نظامی ویژه همچنان ادامه دارد، زیرا اکنون این تنها راه برای دستیابی به اهداف تعیین شده توسط کشورمان است.»

سخنگوی کاخ کرملین افزود که روسیه درخواست «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس برای آتش‌بس فوری در اوکراین را بررسی خواهد کرد، ولی در حال حاضر کشورش با صلح نمی‌تواند به اهداف تعیین شده دست یابد.

وی گفت: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درمورد پیشنهاد صلح با همتایش در بلاروس صحبت خواهد کرد، ولی برخی از مفاد صلح پیشنهادی غیرقابل اجرا هستند، چون اوکراین همچنان از دستورات غرب پیروی می‌کند.»

مسکو کی‌یف را مسئول شکست مذاکرات درباره آتش‌بس می‌داند. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که تنها پس از خروج نیرو‌های روسی از خاک اوکراین، به مذاکرات صلح فکر خواهد کرد. در همین حال «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است: «ما خواهان صلحی عادلانه و پایدار هستیم که در آن روسیه نیرو‌های خود را از اوکراین خارج کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۲
توقف در برابر توقف بهترین راه جلوگیری از خونریزیه
آخرین اخبار