امام جمعه تبریز:

رفتار دوگانه غرب در موضوع دموکراسی قابل توجیه نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: استاندارد‌ها و رفتار دوگانه دنیای غرب با واژه و موضوع دموکراسی و آزادی خواهی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

 حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اعتراضات جدید مردم فرانسه و وضعیت سرزمین‌های اشغالی را ویترین استاندارد‌های دوگانه غربی‌ها دانست و گفت: کشوری که مدعی دموکراسی در جهان است با روش‌های بسیار سخت و خشن اعتراضات مردمی را سرکوب می‌کند اما آمریکای جهانخوار به عنوان مدعی اصلی حقوق بشر سکوت اختیار کرده است.

وی با اشاره به بروز خشونت از سوی پلیس فرانسه ضد مردم معترض در روز‌های اخیر، علت اصلی اعترضات مردمی در این کشور اروپایی را اصلاحات مربوط به بازنشستگی دانست و اظهار کرد: کشوری که خود را مهد تمدن، آزادی و دموکراسی می‌داند در رویارویی با اعتراضات مردم به خصوص طبقه کارگر برخورد‌های سخت، پلیسی و امنیتی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با ابراز تاسف از اینکه عده‌ای در رویارویی با این اعتراضات و برخورد پلیس فرانسه با معترضان استاندارد‌های چندگانه و متناقض دارند سکوت نهاد‌های بین‌المللی در مقابل این حجم خشونت را تاسف بار و تامل بر انگیز خواند و اضافه کرد: همین نهاد‌ها در رویارویی با اغتشاشات ماه‌های گذشته ایران که نشانه‌ای از اعتراض نداشت و به طور کامل برنامه ریزی شده بود هجمه سنگینی علیه ایران اسلامی از طریق رسانه‌های خود شکل دادند.

 وی گفت:سیاست یک بام و ۲ هوای غربی‌ها تنها به اعترضات مردمی خلاصه نمی‌شود، بلکه مواضع آن‌ها در قبال مسائل مثل تروریست، حقوق بشر و آزادی نیز همین رویه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: در حالی که آمریکا و فرانسه دسترسی کاربران به برخی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی را به دلیل اعتراضات اخیر محدود کردند اما از سوی رسانه‌ها و نهاد‌های غربی متهم به نقض آزادی بیان نشدند.

وی از جمهوری اسلامی به عنوان یکی از مردمی‌ترین حکومت‌های عصر حاضر نام برد و با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ فروردین ماه، این روز را جزو فراموش ناشدنی‌ترین روز‌های تاریخ انقلاب دانست و افزود: ۱۲ فروردین به هیچ وجه نباید فراموش شود و چنانکه امام راحل در وصف این عید فرمودند ۱۲ فروردین نخستین روز حکومت الله است بر همین مبنا جزو اعیاد مذهبی و ملی ماست و باید این روز همواره گرامی داشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم مهمترین نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران را استحکام بنیه درونی جامعه اسلامی دانست و گفت: مردم ایران معتقد به اسلام بوده و حتی کسانی که در ظاهر به نظر می‌رسد به برخی احکام اسلامی پایبندی درستی ندارند، ایمان قلبی مطلوبی داشته و به خدا، دین، قرآن و ائمه اطهار ایمان کامل و راسخ دارند.

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار