پوشش امدادی ۵۴ حادثه در طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر/بهره‌مندی بیش از ۲۴ هزار نفر از خدمات هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: ۵۴ حادثه در طرح امداد و نجات نوروزی در این استان توسط نجاتگران این جمعیت پوشش امدادی داده شده است.

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : از ۲۴ اسفند سال گذشته تا کنون ۵۴ حادثه پوشش امدادی داده شد که از این تعداد ۳۵ مورد مربوط به حوادث جاده‌ای، هشت مورد کوهستان، هشت مورد خدمات حضوری و سه مورد مربوط به حوادث کارگاهی، ساحلی و آبگرفتگی بود.

وی با اشاره به حضور ۲۱۸ نیرو در قالب ۶۳ تیم عملیاتی در قالب طرح نوروزی امداد و نجات در استان افزود: در عملیات انجام شده، نجاتگران ۹ حادثه دیده را نیز رهاسازی کرده و ۳۷ مصدوم را توسط آمبولانس هلال احمر به مراکز درمانی انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: هلال احمر استان ۲۴ پایگاه و پست سیار امداد و نجات نوروزی را در مسیر تردد مسافران نوروزی به خصوص نقاط پرخطر و حادثه خیز استان مستقر کرده است که مسافران می‌توانند به صورت شبانه روزی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و حوادث احتمالی را اطلاع دهند.

محمدی ادامه داد: ۱۵ شعبه شهرستانی جمعیت هلال احمر فعالیت شبانه روزی دارند و در صورت نیاز نزدیکترین تیم‌ها به محل حادثه اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح امداد و نجات تا ۱۵ فروردین تداوم دارد، افزود: تیم‌های واکنش سریع و امداد هوایی استان علاوه بر تیم‌های امدادی ثابت و یبار این جمعیت در آمادگی کامل هستند.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: تیم‌هایی تحت عنوان سحاب و سحر هلال احمر با دوچرخه فعال هستند که جعبه کمک‌های اولیه را به مکان‌هایی که تجمع زیاد است خواهند رساند.

محمدی با اعلام شماره تلفن گویای ۱۱۲ که بصورت شبانه روز پاسخگوی عموم مردم و حادثه دیدگان است از مسافران نوروزی خواست تا بازگشت خود را به روز‌های آخر موکول نکنند و در ساعت‌های پر مخاطره از رانندگی خودداری کنند .

بیش از ۲۴ هزار نفر از خدمات هلال احمر بهره مند شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، از بهره‌مندی بیش از ۲۴ هزار نفر از مسافران و مراجعه‌کنندگان به پست‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از ابتدای آغاز طرح تا ۱۰ فروردین خبر داد.

محمدباقر محمدی به فعالیت ۱۷ پست نوروزی باحضور جوانان عضو این جمعیت اشاره کرد.

وی گفت: در هر پست روزانه ۵ عضو جوان شامل اعضای برادر و خواهر در قالب طرح خدمات بشردوستانه حضور دارند که در امر راهنمایی مسافران، توزیع بروشور، ازائه خدمات آموزشی و امدادی خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به افزایش خدمات در روز طبیعت و سیزده‌به‌در اشاره کرد و این اطمینان را به مسافران داد که تا روز چهاردهم اعضای جوانان جمعیت هلال احمر به خدمت‌رسانی ادامه خواهند داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار