سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: ۸۰ درصد پروازها در ایام نوروز با راه اندازی مرکز مدیریت پروازها بدون تاخیر انجام شد.

آقای جعفر یازرلو گفت‌: از ۱۰۰ درصد پروازها که حدود هزار پرواز می شود ۸۰ درصد آنها بدون تأخیر بوده و تنها ۲۰ درصد  پروازها به دلیل مسائل نقص فنی و شرایط هوا با تأخیر همراه بوده است.

به گفته  سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، میانگین تأخیر پرواز در دنیا ۲۸ تا ۳۰ دقیقه است، که در ایران طی این مدت حدود ۲۵ دقیقه بود که خود یک رکورد قابل توجهی محسوب می شود.

او گفت: در نوروز ۱۴۰۲ با رشد قابل توجه‌ای در کم کردن زمان تأخیرها مواجه شدیم که این موفقیت با تدابیر مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی مستقر در سازمان هواپیمایی کشوری بدست آمد.

او درباره تاخیرات  شرکت هواپیمایی آتا هم گفت:  این شرکت هواپیمایی پرواز های بسیار زیادی دارد اما پرواز های بسیار زیاد ممکن است با نقص فنی مواجه شود  که باعث تأخیر  در برخی مسیر ها  می شود. آتا جزء ایرلاین هایی است که بالاترین رتبه را در اربعین کسب کرد. شاید یکی از دلایل تاخیر  آن  میزان بالای پرواز های آن و نقص فنی بوده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور  گفت: بخش  هوانوردی تصمیم گرفته است که پرواز های بین المللی این شرکت  بعد از پانزدهم فروردین لغو شود در صورتی که اگر  تا یک ماه رضایت مشتری ها جلب شود  مجدد مسیر های بین المللی آتا هم برقرار خواهد شد به شرطی که منظم باشند و با برنامه ریزی بهتری عمل کنند.

برچسب ها: حمل ونقل ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار