وزیر مشاور دولت نجات ملی یمن:

زنان یمنی نقش خود را طی ۸ سال جنگ به خوبی ایفا کرده‌اند

وزیر مشاور دولت نجات ملی یمن با اشاره به شهادت بیش از ۱۳ هزار زن و کودک یمنی طی ۸ سال جنگ، از پایداری و دفاع از دین و اخلاق زنان یمنی تقدیر کرد.

مرکز حقوق بشر یمنی همایشی با عنوان «درد و رنج‌های زنان یمن و نقش آنان در رویارویی با تجاوزات دشمن» برگزار کرد و در این همایش آمار‌هایی از موارد متعدد نقض حقوق بشر نیرو‌های ائتلاف سعودی و جنایت‌هایی که ضد زنان و کودکان یمنی در هشت سال جنگ تحمیلی به یمن مرتکب شدند منتشر کرد.

سازمان حقوق زنان و کودکان در گزارشی عنوان کرد که ۱۳هزار و ۵۰۸ زن و کودک یمنی، قربانی تجاوزات رژیم سعودی در طول هشت سال جنگ تحمیلی شدند. بیش از ۸ میلیون زن و دختر جوان نیازمند خدمات نجات دهنده و بیش از ۱۶ هزار زن و کودک نیز نیازمند حمایت‌های اجتماعی هستند. همچنین بیش از ۳۱ درصد از دختران جوان یمنی بر اثر شرایط بسیار بد معیشتی از تحصیل و آموزش محروم شده اند.

در این همایش تاکید شد: ما از سازمان ملل متحد و شورای امنیت می‌خواهیم به اساسنامه تاسیس خود و قوانین بین المللی بازگردند و قوانین بین المللی را در برخورد با واقعیت‌های یمن با بی طرفی و انصاف اجرا کنند. ما می‌خواهیم آن‌ها حمایت از کشور‌های ائتلاف را متوقف و تجاوزات ائتلاف سعودی و محاصره ملت یمن را محکوم کنند. همچنین جنایت‌ها و تجاوز‌های مستمر نیرو‌های ائتلاف سعودی و مزدوران آن‌ها ضد زنان یمنی را به طور ویژه محکوم کنند.

به رغم مشکلات و درد و رنج‌های زنان یمنی و نداشتن سرپرست و نداشتن وسایل آسایش و معیشت، از آغاز تجاوز‌های دشمن به یمن دچار مشکلات و درد‌های روحی شدند؛ زنانی که نقش خود را در حمایت از جبهه‌های نبرد و با حمایت مالی و اعزام مردان خود به جبهه‌های نبرد به خوبی ایفا کردند. زنان یمنی از نظر اقتصادی طرحی را با عنوان «از آنچه می‌کاریم می‌خوریم و از آنچه می‌بافیم و می‌دوزیم می‌پوشیم» اجرا کردند. زنان یمنی از اصول و اعتقادات خود به خوبی حمایت و در این راه پایداری و ایستادگی می‌کنند و از نظر اجتماعی نیز بر وحدت صفوف و همبستگی برای رویارویی با جنگ نرم تاکید دارند.

رضیه عبدالله وزیر مشاور دولت نجات ملی یمن در این خصوص گفت: زنان یمنی نقش خود را که دین، اخلاق و وطن برای آن مشخص کرده است به خوبی ایفا کرده اند. در محاصره تحمیلی بر کشور یمن همکاری و یاری رسان خوبی برای ملت یمن بودند و در مقابل تجاوزات ائتلاف سعودی - آمریکایی - انگلیسی - اماراتی ایستادند و بهترین یاری رسان به جامعه یمن بودند.

وی افزود: زنان یمنی در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و کمک به اقتصاد ملی و نشان دادن مظلومیت خود به جهان و نشان دادن مقاومت خود در رسانه‌ها نیز به خوبی عمل کردند و مسئولیت منزل و خانواده را در غیاب همسر و برادران خود به عهده گرفتند و فرزندان خود را با عزت و کرامت تربیت و بزرگ کردند. زنان یمنی خواستار پایان دادن به شرایط «نه جنگ و نه صلح» هستند و از سازمان ملل متحد می‌خواهند مسئولیت‌های انسانی و قانونی خود را در زمینه درد و رنج‌های زنان یمنی عمل نماید.

با آغاز سال نهم محاصره و تجاوز‌های دشمن و ادامه مشکلات و بحران ها، زنان یمنی بر مقاومت و ایستادگی خود تا محقق کردن پیروزی و رسیدن به آزادی و عزت و کرامت تاکید دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار