جنگل باغ شادی نگینی سبز در دل کویر

کارشناس محیط زیست شهرستان خاتم گفت: جنگل باغ شادی منطقه گردشگری زیبا و منحصر به فرد در شهرستان خاتم است.

حجت عشایری، کارشناس محیط زیست شهرستان خاتم گفت: شهرستان خاتم پیوندگاه کویر و جنگل درجنوبی‌ترین نقطه استان یزد و در مثلث گردشگری استان‌های یزد، فارس و کرمان قرار گرفته است.

عشایری افزود: جنگل باغ شادی ۶۴ هزار هکتار وسعت دارد که بیش از ٢٢ هزار هکتار آن تحت منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع است.

او بیان کرد: جنگل باغ شادی انتهای ارتفاعات سلسله جوار زاگرس است که از پوشش گیاهی غنی و حیات وحش گونه‌های نادر برخوردار است.

عشایری ادامه داد: در پایین دست منطقه پوشش گیاهی بوته‌ای و علف، در دامنه کوه پوشش گیاهی بنه و بادام کوهی، در ارتفاعات بالاتر پوشش گیاهی بادام و در ارتفاعات بالادست گیاهانی، چون گَوَن، کِیکوم و اَرجَن وجود دارد.

عشایری گفت: جنگل باغ شادی در کنار این پوشش گیاهی از حیات وحش منحصر به فرد و گونه‌های نادر، چون خرس قهوه ای، گربه جنگلی، ١۵۶ گونه پرنده، کل و قوچ و گوزن زرد ایرانی برخوردار است که زیست می‌کنند.

کارشناس محیط زیست تصریح کرد: در منطقه حفاظت شده جنگل باغ شادی طرح تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی وجود دارد که در هفت سایت کشور این طرح انجام می‌شود، اما شهرستان خاتم موفق‌ترین سایت در کشور است.

عشایری در توصیه‌ای به همشهریان و هموطنان که در روز سیزدهم فرودین ماه روز طبیعت در طبیعت حضور پیدا می‌کنند حفظ و حراست از منابع طبیعی را فراموش نکنند.

جنگل باغ شادی در غرب و جنوب غرب شهرستان خاتم قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار