در دیدار وزرای خارجه مصر و سوریه بر تقویت روابط دوجانبه تأکید شد

وزرای خارجه مصر و سوریه در دیداری پس از ۱۲ سال، جنبه‌های مختلف روابط دوجانبه و راه‌های پیشبرد و تقویت آن‌ها را بررسی کردند.

«فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه پس از حدود ۱۲ سال در سفر به مصر با «سامح شکری» همتای مصری خود دیدار و درباره روابط دوجانبه و راه‌های پیشبرد و تقویت آن گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای درباره دیدار وزرای خارجه مصر و سوریه پس از ۱۲ سال، اعلام کرد: گفت‌وگو‌های المقداد و شکری جنبه‌های مختلف روابط دوجانبه و راه‌های پیشبرد و تقویت آن‌ها را بررسی کرد.

وزرای خارجه مصر و سوریه در این گفت‌وگو‌ها همچنین به تعدادی از پرونده‌های منطقه‌ای و بین‎‌المللی مورد نگرانی مشترک پرداختند.

در این گفت‌وگو‌ها به راه‌هایی برای کمک به مردم سوریه برای بازگرداندن وحدت و حاکمیت خود بر کل سرزمین خود و مواجهه با چالش‌ها پرداخته شد.

وزیر خارجه مصر حمایت کامل قاهره از تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی جامع برای بحران سوریه را در اسرع وقت تجدید کرد.

سامح شکری اضافه کرد که حل‌وفصل سیاسی همه‌جانبه بحران سوریه به مداخله خارجی پایان خواهد داد.

وزیر خارجه سوریه نیز قدردانی کشورش از نقش مصر در حمایت از سوریه و مردم آن در طول سال‌های بحران را اعلام کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه مصر همچنین آمده است دو وزیر توافق کردند که کانال‌های ارتباطی بین دو کشور در سطوح مختلف در مرحله بعدی تقویت شود.

المقداد ابراز امیدواری کرد که مرحله بعدی شاهد همبستگی بیشتر اعراب با سوریه باشد تا بتواند بر بحران خود فائق آید.

این در حالی است که نزدیک به ۴۰ کارشناس و مقامات آمریکایی در نامه‌ای به بایدن خواستار مقابله با عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی با دمشق شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار