آمادگی پلیس در برقراری نظم و امنیت ترافیکی روز سیزده فروردین

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان از آمادگی این پلیس در برقراری نظم و امنیت و تمهیدات ترافیکی روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

سرهنگ   محمدعلی بزی بیان کرد: در اجرای تحقق شعار ترافیکی ۱۴۰۲ " نشاط بهار، پرهیز از خطر، آرامش در سفر" و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری "مدظله العالی" برای تلاش همگانی به منظور کاهش تصادفات و جان باختگان، پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان با تمام امکانات و تجهیزات و توان نیرو‌های خود آمادگی در برقراری نظم و امنیت ترافیکی روز سیزده فروردین ۱۴۰۲ را دارد.

سرهنگ محمد علی بزی در ادامه بیان کرد: برابر ماده ۲۰۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی سوار کردن در قسمت خارجی وسیله نقلیه ممنوع می‌باشد. تعداد محدودی از رانندگان اقدام به سوار کردن سرنشینان قسمت بار وانت‌ها و صندوق عقب خودرو می‌کنند، که درترمز‌های ناگهانی، حین گردش در پیچ‌ها و دور زدن در میادین می‌تواند بدترین صدمات جسمی را به سرنشینان آن‌ها وارد سازد توصیه می‌شود رانندگان حتما از این کار خودداری کنند.

وی افزود: از توقف و ایجاد سد معبر در نزدیک پارک‌ها یا در معابر داخلی پارک‌ها خودداری شود این امر منجر به شکل‌گیری ترافیک سنگین در داخل و معابر مجاور آن‌ها خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان در پایان با اشاره به اینکه بازگشت مسافران نوروزی با بازگشت مردم از مناطق گردشگری در روز ۱۳ فروردین تداخل پیدا می‌کند به رانندگان توصیه کرد: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد زمان بازگشت خود را مدیریت کنند، با احتیاط بیشتر و پرهیز از حرکات مخاطره آمیز به ویژه سبقت غیر مجاز و سرعت مطئمنه رانندگی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار