توصیه‌ها و هشدارهای پلیس به مردم برای روز طبیعت

شهروندان در روز ۱۳ فروردین توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس را مدنظر قرار دهند تا جشن طبیعت و پایان تعطیلات نوروزی را با شادی برگزار کنند.

سرهنگ پرویز ارجمند جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار آمادگی کامل خود را با بسیج همه امکانات و نیرو‌ها برای برقراری نظم و امنیت روز طبیعت اعلام و نکاتی را به مردم برای روز ۱۳ فرودین توصیه کرد.

او ادامه داد: هر ساله مصادف با ۱۳ فروردین و روز طبیعت با توجه به فرهنگ و سنن ایرانی، مردم برای تفریح و شادمانی به دامن طبیعت می‌روند تا جشن طبیعت و نو شدن زندگی را در کنار یکدیگر و با شادمانی برگزار کنند و پایان تعطیلات نوروزی را با شادی و سرور در طبیعت به سر برند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار بیان کرد: بی شک در این روز حجم مسافرت‌های درون و برون شهری افزایش می‌یابد و تا حدودی ترافیک شهری و جاده‌ای تغییرات محسوسی را تجربه می‌کنند، بنابراین، امسال نیز نیروی انتظامی شهرستان کوه چنار همانند سال‌های گذشته همگام و همدوش با مردم با بسیج همه امکانات و نیرو‌های خدوم خود به برقراری نظم و امنیت جشن طبیعت و تسهیل ترافیک شهری و جاده‌ای می‌پردازد.

او اضافه کرد: نیروی انتظامی از مردم قانونمند شهرستان و مسافران نوروزی انتظار دارد، ضمن همکاری با پلیس، قانون و مقررات را رعایت کرده و با حفظ خونسردی هنگام رانندگی در ترافیک درون و برون شهری، روز طبیعت و جشن نو شدن زندگی را بر خود و خانواده‌های خود تلخ نکرده و اوقات خوب و خوشی را برای خود و دیگران رقم بزنند و توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس را همیشه مد نظر قرار دهند.

سرهنگ ارجمند به شهروندان و رانندگان توصیه کرد: با توجه به احتمال وقوع سیلاب ها، شهروندان از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیر سیلاب‌ها خودداری کنند.

او با بیان اینکه هنگام خروج از منزل، در‌ها، پنجره‌ها، نورگیرها و ورودی‌های پشت‌بام را با حصار و قفل‌های استاندارد محکم کنید، افزود: از حمل پول نقد به میزان زیاد خودداری کنید و از خدمات بانکی برای نقل و انتقال وجوه استفاده کنید.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار اظهار کرد: از برپایی چادر به صورت انفرادی و در نقاط خلوت جدا بپرهیزید و خودرو خود را در فاصله‌ای نزدیک به آن پارک کنید.

او بیان کرد: وسایل گران قیمت نظیر دوربین و رایانه همراه و نیز وجوه نقد را در خودرو و در معرض دید قرار ندهید.

سرهنگ ارجمند با بیان اینکه در نقاط تفریحی برای پارک خودرو خود از پارکینگ‌های عمومی استفاده کنید و به کودکان خود بیاموزید که افراد غریبه هرگز قابل اعتماد نیستند، ادامه داد: خودرو خود را به تجهیزات امنیتی نظیر دزدگیر و انواع قفل‌های استاندارد پدال یا فرمان تجهیز و از سلامت خودروی خود قبل از حرکت اطمینان حاصل کنید.

او تصریح کرد: نسبت به مشاهده افراد مشکوک به ویژه موتور‌سواران که به صورت بی‌هدف در اطراف شما پرسه می‌زنند عکس‌العمل نشان دهید و مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار گفت: در هنگام مراجعه افراد با عنوان مأموران انتظامی یا خدماتی به شما در اولین قدم از آن‌ها کارت شناسایی مطالبه کنید و در صورتی که تقاضای شما را نپذیرفتند به سرعت با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

او با بیان اینکه مدارک رانندگی همچون کارت خودرو و گواهی‌نامه رانندگی را همراه خود داشته باشید، ادامه داد: رعایت فاصله طولی و سرعت مناسب با دیگر خودرو‌ها بهترین راه برای پیشگیری از بروز تصادفات رانندگی است.

سرهنگ ارجمند اضافه کرد: از گذاشتن فرزندان در آغوش خود هنگام رانندگی جدا بپرهیزید، زیرا بسیار خطرناک است.

او گفت: در روز سیزده از گذاشتن سبزه سفره هفت‌سین درروی کاپوت جلو، عقب و یا سقف وسیله جدا خودداری شود، زیرا با کوچک‌ترین ضربه از روی خودرو سقوط کرده و باعث انحراف خودرو‌های دیگر و بروز حادثه خواهد شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار ادامه داد: در صورت بروز تصادف منجر به خسارت اگر وسیله‌ها قابل حرکت بودند بدون درنگ وسیله را به سمت راست هدایت و باعث ترافیک و راه‌بندان نشوید و در صورت بروز حوادث منجر به جرح ضمن حفظ صحنه و کمک به مجروحان و ایمن سازی محل حادثه با پلیس تماس گرفته تا مأموران پلیس راه و راهنمایی و رانندگی به کار شما رسیدگی کنند.

او بیان کرد: در صورت بارش باران و در نتیجه لغزنده شدن معابر، به علت لغزندگی جاده نکات ایمنی و سرعت مطمئنه را رعایت کنید.

سرهنگ ارجمند با بیان اینکه از بازی کودکانتان در کنار راه‌ها و معابر عمومی و جوی‌ها و رودخانه‌ها جدا جلوگیری شود، اظهار کرد: رانندگان به هیچ عنوان در پشت کامیون‌ها و وانت‌ها مسافر سوار نکنند، در صورت مشاهده این امر، خودروی آن‌ها به پارکینگ منتقل خواهد شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار افزود: رانندگان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیر‌های سیل خیز اجتناب کنند و در مسیر‌های دوطرفه غیرمجزا از سبقت و انحراف به چپ خودداری کنند.

او تصریح کرد: باتوجه به حجم تردد خودرویی که در محور‌های مواصلاتی شهرستان صورت می‌گیرد رانندگان از رفتار‌های پرخطر خودداری کنند چرا که همکاران ما در صورت مشاهده این رفتار‌ها خودروی مربوطه را به پارکینگ منتقل خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.