شمار جانباختگان کرونا در فارس افزایش یافت

در ۲۴ ساعت گذشته، یک مورد جدید فوتی ناشی از کووید۱۹ در فارس ثبت شده است.

عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۶۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۳ هزار و ۸۳۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او ادامه داد: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۶۶۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۵۷۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اضافه کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۱ هزار و ۳۹۲ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۲۵۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: با بستری ۱۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۴۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۹ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

رضائیان زاده افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، یک مورد جدید فوتی ناشی از کووید۱۹ در فارس ثبت شده که مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به ۸ هزار و ۱۸۵ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بیان کرد: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۵ هزار و ۳۱۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۴ دُز، به ۸ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۹۸۷ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۱۷ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۵۳ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۷۰ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۱۴۷ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار