۳ هزار و ۵۹۲ بازدید از واحد‌های صنفی مختلف قم صورت گرفت

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی مرکز بهداشت در ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون، سه هزار و ۵۹۲ نظارت بهداشتی توسط کارشناسان استان انجام شده است.

سیامک محبی گفت: این نظارت‌ها منجربه صدور ۱۳۹ اخطار و همچنین تعطیلی ۱۷ اماکن و واحد توزیع مواد غذایی شده است.

 رئیس مرکز بهداشت قم اضافه کرد: در این نظارت‌ها، یک هزار و ۵۰ مورد کنترل کیفی آب و ۷۷ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی صورت گرفته است.

او  ادامه داد: ۳۷۳ مورد از نظارت‌ها در قالب تیم مشترک با سازمان‌های مرتبط انجام شده است.

به گفته محبی، در نظارت‌های بهداشتی صورت گرفته تاکنون، هفت هزار و ۹۷۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم شده است.

 رئیس مرکز بهداشت قم گفت: در بازدید‌های صورت گرفته، سه هزار و ۸۹۸ آموزش به متولیان امر صورت گرفته و چهار هزار و ۸۹۳ اقلام آموزشی چاپی نیز بین آن‌ها توزیع شده است.

محبی با بیان این‌که در این مدت به ۱۰۴ شکایت اعلام شده به سامانه ۱۹۰ رسیدگی شده است، عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر نوع تخلف بهداشتی می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، کارشناسان سلامت و بهداشت محیط مرکز بهداشت در قالب طرح نوروزی نسبت به بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نظارت بر اماکن عمومی حتی روز‌های تعطیل اقدام می‌کنند.

 رئیس مرکز بهداشت قم اضافه کرد: در این طرح کنترل و نظارت به‌ویژه بر اصناف مستقر در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و جمکران بیشتر بوده است.

به گفته محبی، این کارشناسان در قالب هفت اکیپ با سازمان‌هایی از جمله صمت، اتاق اصناف و دامپزشکی گشت مشترک نیز خواهند داشت.

 رئیس مرکز بهداشت قم تاکید کرد: بازرسان بهداشتی ضمن بازدید از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن و مراکز بین‌راهی، محل اسکان نوروزی فرهنگیان و مکان‌های اقامتی و زائرپذیر و ارایه آموزش‌ها و تذکرات لازم به متصدیان و مسوولان اماکن مذکور، در خصوص نواقص بحرانی و غیربحرانی، رعایت بهداشت محیط، بهداشت فردی و ابزار کار اقدام می‌کنند.

طرح سلامت نوروزی مرکز بهداشت قم از ۲۴ اسفندماه پارسال آغاز شده و تا ۱۴ فروردین‌ماه جاری ادامه دارد؛ تشدید نظارت‌های بهداشتی نیز تا پایان ماه رمضان در قم ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار