بازدید بیش از ۲ هزار نفر از موزه عروسک‌ها در بیرجند

مدیر موزه عروسک‌ خراسان‌جنوبی از بازدید۲ هزار و ۱۰۰ نفر از موزه عروسک‌ها خبر داد .

سیاری مدیر موزه عروسک خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در ۱۴ روز اول سال بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از موزه عروسک‌های استان بازدید کردند  گفت: افراد براساس علاقه‌مندی به معماری، هنر و آوازه موزه عروسک‌ها از شهر‌های تهران، شیراز، اصفهان و یزد به بافت سنتی بیرجند آمدند.

او افزود: استقبال گردشگران نوروزی از موزه عروسک‌ها نسبت به سال گذشته پایین‌تر بود، که احتمالا دلیل آن گرانی، تورم، و ماه مبارک رمضان است.

سیاری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ عروسک که گنجینه استان هستند در موزه عروسک بیرجند در داخل ویترین‌ها چیده شده‌اند بیان کرد: در این مجموعه بخشی برای آیین و آداب رسوم استان، سالن عروسک‌های تاجمیر، اقوام ایرانی و بخش مجسمه مشاهیر و نقوش فرش فعال است.

مدیر موزه عروسک خراسان‌جنوبی با بیان اینکه همواره انتقادات و پیشنهادات از موزه برایمان اهمیت داشته و ارزشمند است یادآور شد: امسال انتقاد خاصی وجود نداشت و بازدیدکنندگان از بافت موزه لذت برده و از آن به نیکی یاد کردند.

 او با اشاره به اینکه عروسک‌های خراسان جنوبی و عروسک‌های موزه عروسک بیرجند سفیران فرهنگ، ادب و رسوم استان هستند اظهار کرد: امسال دو گردشگر خارجی از فرانسه و چین داشتیم.

سیاری بیان کرد: بسیاری از گردشگران از فروشگاه موزه خرید کردند و امیدواریم بتوانند سفیران معرفی این موزه منحصر به فرد باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.