بیش از ۳۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری بوکان بازدید کردند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال در مجموع ۳۹ هزار و ۱۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

شورش محمدپوررئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان گفت: از این تعداد گردشگر، بیش از ۱۳ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی این شهرستان شامل مقبره سرداران، سایت تاریخی قلایچی، مسجد حمامیان و مقبره احمد کور بازدید کردند.

وی افزود: در این ایام بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر هم از موزه مفاخر این شهرستان در کتابخانه استاد حقیقی دیدن کردند و بازدید از باغ‌موزه مردم‌شناسی، آثار طبیعی مانند کوه طرغه، کیوه ره‌ش بازار قدیمی و بازارچه‌های این شهرستان نیز در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان گفت: این شهرستان به سبب قرار گرفتن در محل تلاقی استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان در این ایام میزبان گردشگران و مسافرانی بود که از طریق این شهرستان به مناطق غربی و جنوبی کشور هم سفر می‌کردند.

به گفته محمدپور، بوکان دارای ۹۲ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۸۰ اثر نیز در رده حفاظتی است و سه اثر تاریخی مهمی از جمله مسجد جامع، قلعه سردار و حوزه گه‌وره (چشمه بزرگ) از جمله نماد‌های تاریخی و سیاسی این شهرستان به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.