ضرورت استفاده از همه ظرفیت بانک‌ها برای پرداخت وام‌ مسکن در اردبیل/ موانع پرداخت وام مسکن روستایی برطرف شود

معاون عمرانی استاندار اردبیل بر استفاده از همه ظرفیت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان و تسهیل در پرداخت این وام‌ها تأکید کرد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان بر استفاده از همه ظرفیت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان و تسهیل در پرداخت این وام‌ها تأکید کرد و گفت: بانک‌ها باید به نسـبت سهم تعیین‌شده برای برنامه ۲ ساله، پرداخت تسهیلات برای ۱۹هزار و ۵۰۰ متقاضی تأیید شده را عملیاتی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در نشست بررسی سهم بانک‌های عامل در پرداخت وام‌های طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل و تسهیل در پرداخت این وام‌ها ضروری است.

میرجعفریان افزود: اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان اردبیل باید با هماهنگی بانک‌های عامل استان سهم ۲ ساله استان در پرداخت وام بانکی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن را که حدود ۳۲هزار واحد مسکونی است، به تفکیک بانک‌های عامل و به‌صورت پروژه‌های مسکونی، خودمالکی و یا تلفیقی، سریعا تهیه وجهت اجرا به بانک‌های استان اعلام کند.

او ادامه داد: با توجه به این‌که فعلا ۱۹هزار و ۵۰۰ متقاضی برای طرح اقدام ملی تأیید شده‌اند، بانک‌ها باید به نسـبت سهم تعیین‌شده برای برنامه ۲ ساله، پرداخت تسهیلات برای متقاضیان تأییدشده را عملیاتی کنند.

لزوم رفع موانع پرداخت وام به متقاضیان ساخت مسکن روستایی

میرجعفریان بیان کرد: دفتر امور روستایی استانداری اردبیل هم باید با همکاری بنیاد مسکن و با هماهنگی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها، نسبت به رفع موانع پرداخت وام به متقاضیان ساخت مسکن روستایی اقدام کند و همچنین نسبت به تخصیص سهمیه استانی وام‌ها به روستا‌های استان توسط بانک‌های عامل و نظارت بر پرداخت وام‌ها اقدام و نتیجه را در اسرع وقت گزارش کند.

او تصریح کرد: بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و تسهیلات تولید، عملکرد بهتری داشته باشند و به اندازه سهم اعتبارات اعلام‌شده و بیش‌تر از آن را پرداخت کنند، در ارزیابی‌های استانی مورد توجه قرار گرفته و عوامل پیمانکاری و دستگاه‌های اجرایی استان برای انتقال حساب‌های خود به این بانک‌ها هدایت می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.