باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند پیگیری کرد؛

نبود مجتمع‌های خدماتی رفاهی و افزایش تصادفات در محور‌های کویری طبس

نبود مجتمع‌های خدماتی بین راهی در محور‌های کویری و طولانی شهرستان طبس، میزان تصادفات نوروزی را افزایش داده است.

نوروز امسال ۱۶ فقره تصادف فوتی در جاده‌های خراسان جنوبی رخ داد که منجر به فوت ۲۶ نفر شد و به گفته پلیس راه بیشترین تصادفات در محور طبس رخ داده است.

روز گذشته معاون عملیات فرماندهی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان شبکه خاوران گفت: از سه راهی عرب آباد به سمت راور کرمان نزدیک به ۱۱۰ کیلومتر محور کویری بدون استراحتگاه است که تأثیر زیادی در تصادفات دارد.

به گفته سرهنگ زاهدی پور، محور طبس نیاز به استراحتگاه‌های دائمی دارد تا مسافرین در طول تردد در این جاده در بین راه استراحت کنند و با خستگی به راه خود ادامه ندهند.

برای پیگیری علت احداث نشدن استراحتگاه و یا مجتمع‌های خدماتی رفاهی در این محور با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

سرمایه گذاران رغبتی برای ساخت مجتمع‌ها ندارند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با قبول نقش مجتمع‌های خدماتی در کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: یکی از معضلاتی که در مناطق کویری طبس به ویژه دیهوک - راور داریم نبود مجتمع‌های خدماتی رفاهی برای مسافران است.


بیشتر بخوانید


جلال زاده بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ در تلاش برای جذب سرمایه گذار برای احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی در این محور هستیم، اما به دلیل کویری بودن آن، سرمایه گذاران رغبتی به این کار نشان نداده اند.

او ادامه داد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که خود بخش دولتی و فرمانداری برای احداث تفریحگاه و یا مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در این محور ورود پیدا کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: کم استراحت کردن و خستگی سفر تأثیر زیادی در تصادفات جاده‌ای دارد که در محور‌های کویری این عامل بیشتر است.

کارشناسان می‌گویند احداث اقامتگاه‌های بین راهی با ارائه خدمات متمرکز و یک جا مثل پمپ بنزین، مسجد، رستوران، استراحتگاه و سایر خدماتی که مورد نیاز رانندگان و مسافران در مسیر جاده است هم زمینه آسایش بیشتر مسافران را فراهم می‌کند و هم وجود این امکانات در کاهش میزان تصادفات جاده‌ای و افزایش میزان ضریب ایمنی جاده‌ها تأثیر بسزایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.