توئیتر در فروش محصول پولی خود شکست خورد؟

توئیتر برای فروش محصول اشتراکی جدید توئیتر بلو (Twitter Blue) به کاربران، به سختی تقلا می‌کند.

شرکت "سیمیلیار وب" که ترافیک اینترنتی را تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرد تنها ۱۱۶ هزار نفر از ۲.۶ میلیون نفری که در مارس به صفحه فروش "توئیتر بلو" رفتند، متقاضی عضویت در این سرویس شدند.

ایلان ماسک، مالک میلیاردر توئیتر گفته بود که از ابتدای ماه میلادی جاری، فقط مشترکان "توئیتر بلو" واجد دریافت تیک احراز هویت خواهند بود که پیش از این به چهره‌های عمومی معروف اختصاص داشت. در مارس، هنگامی که کاربری که در سیستم قدیمی توئیتر تیک آبی دریافت کرده بود، وارد توئیتر می‌شد، پیامی دریافت می‌کرد که از او می‌خواست با عضویت در "توئیتر بلو" و پرداخت پول، نشان احراز هویت خود را حفظ کند.

انتظار می‌رفت تغییر مقررات، باعث افزایش تعداد اشتراک‌های "توئیتر بلو" شود. این اواخر، ماسک تصمیم گرفت به بعضی از کاربرانی که تیک آبی داشتند، فرصت بیشتری برای تصمیم گیری درباره پرداخت پول به او بدهد.

"توئیتر بلو" در فوریه امسال، کمتر از ۳۰۰ هزار اشتراک داشت. حتی با در نظر گرفت ۱۱۶ هزار اشتراکی که توسط "سیمیلیار وب" برآورد شده است، کمتر از یک درصد از کاربران ماهانه توئیتر اکنون مشترک "توئیتر بلو" هستند. این شرکت در برآوردش، اشتراک از طریق اپلیکیشن موبایل یا خرید عمده از سوی سازمان‌ها را به حساب نیاورده است.

ماسک گفته است بیش از ۵۰ میلیون نفر از توئیتر به صورت ماهانه استفاده می‌کنند. درآمد تبلیغاتی توئیتر در فاصله اکتبر تا مارس، ۵۰ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش بلومبرگ،با وجود تلاش برای برگرداندن تبلیغات کنندگان، بسیاری از آن‌ها به توئیتر برنگشته اند. سرویس اشتراکی "توئیتر بلو" که هشت دلار در ماه هزینه دارد، به حد کافی رشد نکرده تا درآمد تبلیغاتی از دست رفته این شبکه اجتماعی را جبران کند.

منبع: بلومبرگ

برچسب ها: توئیتر ، ایلان ماسک ، ایکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار