کاهش مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ با درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال

آنتی‌بادی‌های مونوکلونال خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ ناشی از کووید۱۹ را تا ۳۹ درصد برای افرادی که درمان را در طول دو روز پس از ابتلا شروع کرده‌اند، کاهش می‌دهد.

به گفته محققان دانشگاه پیتزبورگ پنسیلوانیا، درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال حتی برای افراد دارای نقص ایمنی، صرف نظر از سن، مؤثرتر بود.

«کوین کیپ»، نویسنده اصلی مطالعه، گفت: «ما با استفاده از پایگاه داده دانشگاه از بیماران تحت درمان با آنتی بادی‌های مونوکلونال که یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنتی‌بادی ایالات متحده است، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این درمان به طور واضح زندگی را نجات داده و از بستری شدن در بیمارستان جلوگیری می‌کند.»

سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز استفاده اضطراری را به پنج آنتی بادی مونوکلونال بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ اعطا کرد. این آنتی‌بادی‌های ساخت بشر برای جلوگیری از ورود ویروس به سلول‌های انسانی در جایی که می‌توانند تکثیر شوند و باعث بیماری‌های جدی شوند، طراحی شده‌اند.

موارد استفاده شده برای کووید ۱۹ به صورت داخل وریدی یا از طریق تزریق تجویز شدند. موارد استفاده محدود به افراد ۱۲ سال و بالاتر بود که به خاطر داشتن فاکتور‌های پرخطر، در معرض پیامد‌های بد ویروس قرار داشتند.

با تکامل ویروس، آنتی‌بادی‌ها نیز رشد کردند، آنتی‌بادی‌های جدید وارد شدند و آنتی‌بادی‌های قدیمی‌تر پس از از دست دادن اثربخشی حذف شدند.

برچسب ها: آنتی بادی ، کووید۱۹
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار