واکنش‌ها به تنش‌ در شمال اراضی اشغالی؛

سازمان ملل خواستار خویشتن‌داری طرف‌های درگیری شد

سازمان ملل با اشاره به حملات موشکی از لبنان به اراضی اشغالی از همه طرف‌ها خواست حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به تنش‌های امروز گفت که نیروهای موقت سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفیل) همچنان با مقامات دو طرف خط آبی در ارتباط هستند.

به گزارش الجزیره، دوجاریک در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود از طرفین خواست تا با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل ارتباط برقرار کنند و از هرگونه اقدام یکجانبه‌ای که می تواند منجر به تشدید اوضاع شود اجتناب کنند.

او مدعی شد: شلیک راکت از لبنان به سوی اسرائیل را محکوم می کنیم و از همه طرف ها می‌خواهیم حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند.

دفتر رسانه‌ای نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان «یونیفیل» نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که وضعیت فعلی در مرز این کشور با اراضی اشغالی «بسیار خطرناک» است.

در این بیانیه آمده است: امروز بعد از ظهر به سمت اسرائیل (اراضی اشغالی فلسطین) در جنوب لبنان راکت‌هایی شلیک شد. ارتش اسرائیل یونیفیل را مطلع کرد که در برابر این حملات سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین را فعال کرده است.

وزارت خارجه فرانسه نیز مدعی شد: ما شلیک موشک از غزه و لبنان را که اسرائیل را هدف قرار داد، محکوم می کنیم و از طرفین می خواهیم که خویشتن‌داری کنند.

وزیر خارجه اردن به سی ان ان گفت: ما در مرحله خطرناکی هستیم و آنچه در مرزهای لبنان رخ می دهد واکنشی است به آنچه در مسجدالاقصی شاهد بودیم.

کاخ سفید هم مدعی شد: هر کس از خاک لبنان به عنوان پایگاهی برای پرتاب موشک به سوی اسرائیل استفاده کند، مردم لبنان را به خطر می‌اندازد. بایدن از رویدادها آگاه است و سفیر آمریکا و مقامات ارشد دولت با اسرائیل در تماس هستند.

وزارت خارجه آمریکا هم در واکنش به تنش‌های اخیر بدون توجه به تنش آفرینی صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی مدعی شد: ما شلیک موشک از لبنان و غزه علیه اسرائیل را محکوم می کنیم. موضع ما روشن است که اسرائیل نگرانی های امنیتی مشروعی دارد و حق دارد از خود دفاع کند!

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به ارتش این رژیم دستور داده است تا برای هرگونه اقدام تلافی جویانه پس از حملات راکتی امروز از خاک لبنان آماده شود. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ارتش دستور داده تا گزینه هایی را برای پاسخ به حملات موشکی از خاک لبنان آماده کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از جلسه امنیتی کابینه مدعی شد: ما به دشمنان خود ضربه خواهیم زد و آنها تاوان تجاوز خود را خواهند داد. اختلافات داخلی نمی تواند ما را از پاسخگویی به دشمنان باز دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: سفارت آمریکا در تل آویو از کارمندان خود خواسته است به دلیل وضعیت امنیتی از مرز‌های شمالی دور بمانند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: ارزیابی اولیه این است که پاسخ امشب انجام خواهد شد و این پاسخ در غزه و لبنان امشب رخ خواهد داد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: تهدیدات اشغالگران ما را نمی ترساند و رزمندگان ما باید آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوزی باشند.

پس از هجوم نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی طی دو روز گذشته، ارتش رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه از رهگیری موشک‌های پرتاب شده از لبنان به اراضی اشغالی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
حملات موشکی از داخل لبنان کار خود رژیم فاسد صهیونیسم هست برای متحد کردن مخالفان و موافقان دولت جعلی اسرائیل
آخرین اخبار