پرداخت بیمه بیکاری به سه هزار و ۶۰۰ کرمانشاهی

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه پرداخت بیمه بیکاری از ۶ تا ۵۰ ماه بسته به سوابق بیمه‌ای افراد متغیر است، گفت : به سه هزار و ۶۰۰ کرمانشاهی در سال ۱۴۰۱ به صورت ماهیانه بیمه بیکاری پرداخت شد.

اسکندر کاکایی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : شعبه سه تامین اجتماعی کرمانشاه بالاترین آمار پرداخت بیمه بیکاری را دارد که نزدیک هزار و ۱۰۰ نفر را شامل می‌شود.

وی افزود: ملاک پرداخت بیمه بیکاری نداشتن شغل و درآمد افراد است که برای اثبات این موضوع بازرسی انجام می‌شود، اما بازرس تامین اجتماعی حق ندارد برای بازرسی به درب خانه فرد بیکار مراجعه کند.

به گفته کاکایی شرط پرداخت بیمه بیکاری، بیکار شدن غیر ارادی بیمه شده است و میانگین سه ماه آخر دستمزد بیمه شده مبنای پرداخت بیمه بیکاری قرار می‌گیرد که کف آن حداقل حقوق پرداختی کارگران مصوب شورای عالی کار است.

وی توضیح داد: برخی کارگاه‌ها مانند صنوف، شرکت‌ها و کارخانه‌ها علاوه بر ۲۷ درصد حق بیمه، سه درصد حق بیمه بیکاری پرداخت می‌کنند که صندوق جداگانه‌ای دارد تا اگر روزی کارگر بیکار شد بتواند از حقوق بیمه بیکاری بهره‌مند شود، ضمن اینکه برای پرداخت حق بیمه کارفرما‌ها تا ۲ ماه فرصت دارند تا لیست بیمه خود را برای سازمان تامین اجتماعی ارسال کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تاکید کرد: همزمان با پرداخت بیمه بیکاری، سوابق بیمه افراد نیز لحاظ می‌شود.

آنچنان که کاکایی در خصوص حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۲ نیز گفت: حداقل دستمزد پنج میلیون و ۳۰۸ هزار تومان تعیین شده است که علاوه بر این مبلغ باید کارفرما کمک هزینه اقلام مصرفی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی و کمک هزینه مسکن ۶۵۰ هزار تومانی را نیز به کارگر پرداخت کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.