سرعت تندباد در پیرانشهر به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با عبور امواج ناپایدار جوی از منطقه سرعت وزش تندباد در پیرانشهر به ۹۰ کیلومتر بر ساعت (۲۵ متر بر ثانیه) رسیده است.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود این امواج ناپایدار جوی به منطقه از روز گذشته شاهد افزایش سرعت وزش باد در بیشتر مناطق جنوب استان بودیم که بیشترین سرعت آن طی ۲۴ ساعت گذشته در پیرانشهر ثبت شد.

وی اضافه کرد: در این مدت سرعت وزش تندباد در مهاباد به ۸۷ کیلومتر بر ساعت (۲۴ متر بر ثانیه)، اشنویه ۷۹ کیلومتر بر ساعت (۲۲ متر بر ثانیه)، نقده ۷۶ کیلومتر بر ساعت (۲۱ متر بر ثانیه) و میاندوآب ۶۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: وزش تندباد در این منطقه تا فردا تداوم دارد و با توجه به سرعت وزش باد و جهت آن احتمال ورود گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا نیز در این منطقه دور از انتظار نیست.

محمدپور گفت: تکاب در شبانه روز گذشته با حداقل دمای ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان غربی و پلدشت با حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۰ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد نوسان داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.