۷۱ درصد چاه‌های آب استان سمنان مجهز به کنتور هوشمند است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: ۷۱ درصد معادل ۲ هزار و ۲۲۷ حلقه چاه این استان به منظور کنترل مصرف آب مجهز به کنتور هوشمند است.

محسن عسکری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: استان سمنان تعداد سه هزار و ۱۵۵ حلقه چاه فعال در زمینه‌های کشاورزی، شرب، صنعت، خدمات و سایر دارد.

وی با اشاره به تجهیز ۲ هزار و ۲۲۷ چاه فعال آب استان سمنان به کنتور هوشمند، ابراز داشت: سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۹۳ چاه آب به کنتور هوشمند مجهز شد و ۳۲ کنتور هوشمند آب توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان در سال ۱۴۰۱ خریداری شد که فرآیند نصب آن در اردیبهشت ۱۴۰۲ پیگیری می‌شود.

عسکری خاطرنشان کرد: اعتبار کل طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است که مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است که ۴۲ درصد از رقم اعتبارات را شامل می‌شود.

به گفته وی، افزایش تخصیص سد کالپوش به میزان ۲ میلیون مترمکعب و در مجموع از ۶ به هشت میلیون مترمکعب در سال شامل یک میلیون مترمکعب در سال تخصیص شرب روستایی و یک میلیون مترمکعب در سال تخصیص کشاورزی برای منطقه کالپوش و اخذ تخصیص برای تامین آب مورد نیاز معادن واقع در مناطق جنوب شاهرود، دامغان و فرومد به میزان ۱.۲ میلیون مترمکعب در سال، از اقدام‌های شرکت آب منطقه‌ای سمنان است.

وی بیان کرد که اختصاص ۳۰۶ هزار مترمکعب معادل ۱۹ لیتر بر ثانیه به ۱۰ معدن، تخصیص ۴۰۰ هزار مترمکعب معادل ۲۵ لیتر در ثانیه به منظور تامین آب صنایع و خدمات و تخصیص ۴۲۰ هزار مترمکعب در سال معادل ۲۱ لیتر در ثانیه به منظور تامین آب آشامیدنی، برای بخش تولید و بخش آشامیدنی اجرایی شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان به ذخایر آبی سد‌های استان سمنان اشاره و اضافه کرد: سد دامغان ۱۱.۷ و سد مجن ۲ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد.

میانگین بارندگی بلندمدت استان سمنان در سال بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیمتر، در کشور ۲۵۰ میلیمتر و تبخیر در استان سمنان بالاتر از شاخص کشوری است و این موضوع نشان از بحران کم‌آبی در سمنان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.