اتمام عملیات تامین آبرسانی به ۴۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آبفای کهگیلویه و بویر‌احمد گفت: سایر طرح‌های آبرسانی این استان در قالب مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی ۸۰ درصد پیشرفت کاری دارند.

مدیرعامل شرکت آبفای این استان در جلسه هماهنگی طرح‌های آبرسانی به مناطق محروم استان که با حضور مسئولان قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و مدیران ارشد جهاد سازندگی برگزار شد، افزود: منابع آبی این استان تأمین کننده آب چند استان است، از همین رو می‌طلبد نگاه به رفع مشکل مردم این استان در بحث آب ویژه دنبال شود.

صالحی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی همکاری خوبی در رابطه با عملیات اجرایی آبرسانی به مناطق محروم دارد، ادامه داد: با وجود توپوگرافی خاص و پراکندگی گسترده روستا‌های استان، اما پیشرفت ما در اجرای طرح‌های محرومیت زدایی آب بیش از ۶۵ درصد است.

او یادآور شد: هم‌اکنون هزار و ۶۴۱ روستا در بحث تامین آب با ایجاد دو هزار و ۸۹۶ کیلومتر خط انتقال و هزار و۸۹۰ کیلومتر شبکه توزیع، تحت پوشش خدمات شرکت هستند که این پراکندگی و سخت‌گذر بودن باعث شده هزینه‌ها در تامین آب آشامیدنی مردم بسیار بالا باشد.

صالحی با بیان اینکه اعتبار پیش‌بینی شده برای طرح جهاد آبرسانی استان برای مرحله اول ۲۱۷ میلیارد تومان بود، گفت: از این میزان ۲۰۷ میلیارد تومان تخصیص یافت که عمده آن نیز جذب شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان افزود: هم اکنون کار آبرسانی به ۴۸ روستا به طور ۱۰۰ درصد تکمیل شده و مابقی نیز بالای ۸۰ درصد پیشرفت کاری دارد که در صورت تأمین لوله به سرعت ، آنها نیز به مرحله بهره‌برداری می‌رسند.

سرهنگ صالحی مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان هم گفت: رتبه خوب استان در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی آب در نتیجه تعامل و هماهنگی شرکت آب و فاضلاب با ما بوده است لذا پشتیبانی و حمایت خوب نتیجه‌اش پیشروی ما در اجرایی شدن پروژه‌های آب در مناطق محروم استان است.

سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری نیز گفت: در گذشته توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در مناطق روستایی آنطور که باید مد نظر قرار نگرفته بود، اکنون نگاه دولت این است که محرومیت‌زدایی در راس امور باشد، باید حداقل‌های رفاهی برای همه مردم به صورت عادلانه فراهم باشد.

محمد همت افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و نیرو‌های آن نگاه مالی به قرارداد جهاد آبرسانی نداشته و فراتر از آن تاکنون حدود چهار هزار میلیارد تومان از منابع خود نیز هزینه کرده است.

او اضافه کرد: سپاه برای رفع مشکلات آبرسانی در مناطق محروم به میدان آمده که در بازه زمانی یک سال گذشته به اندازه محیط یک کشور خطوط آب ایجاد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.