محفل انس با قرآن در حضور نماینده ولی فقیه در استان

با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم مراسم انس با قرآن با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط سه نفر از قاریان استان برگزار شد.

امام جمعه تبریز گفت: یکی از محاسن جلسه این بود که تنها به تبریز اختصاص نداشت و از شهرستانهاهم قاریانی حضور داشتند که یک امتیاز بزرگ برای این محفل بود. او افزود: جوانان ما نه تنها در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس جانانه جنگیدند دردفاع از حریم آل الله نیز خوش درخشیدند، اما عده‌ای می‌گویند ان جوانان دوران انقلاب را نداریم در حالیکه همین جوانان برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) جانشان را فدا کردند.

او اظهار داشت:درست است پس از انقلاب ریزش‌هایی داشتیم، اما به لطف خدا در مقابل آن رویش‌های زیادی همداریم که همین جوانان مدافع حرم از رویش‌های انقلاب بودند.

او تصریح کرد:در ایام رجب و برنامه اعتکاف اکثرحاضرین تیپ جوان بودند، جوان‌هایی که رویش‌های انقلاب بشمار می‌آیند و در شب‌های قدر که پیش رو داریم خواهیم دید حتی یک جای خالی پیدا نخواهد شد که توسط همین جوانان پر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در بحث قرآنی، رویش‌های انقلاب در بین جوانان به برکت امام بزرگوار بوده و ایشان این انقلاب را به پیروزی رساند و این جوانان را با قرآن آشنا کردند لذا می‌توان گفت تحول زیادی در این زمینه داشته ایم.

آل هاشم خاطر نشان کرد: امروز هم عنایت ویژه مقام معظم رهبری در خصوص توجه به قرآن کریم برای همگان آشکار است و برگزاری دیدار‌های مختلف در این زمینه نشانگر این مطلب است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید در کشور ده میلیون حافظ قران داشته باشیم، گفت: ضعف دستگاه‌های فرهنگی و قرانی در این زمینه نتوانسته روشن کند در کدام استان چقدر باید حافظ قرآنی تربیت شود، ما هم در بین الصلاتین از قاریان قرآن تجلیل کردیم تا ترویج این مهم اتفاق بیفتد.

برچسب ها: قرآن ، محفل انس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار