ارائه ده‌ها هزار مشاوره حقوقی به مردم استان قزوین

رییس مرکز وکلای قوه قضائیه در قزوین گفت: این مرکز پارسال ۲۲ هزار فقره مشاوره حقوقی رایگان را به شهروندان استان ارایه کرد.

محمد نویسنده رییس مرکز وکلای قوه قضائیه در قزوین در جمع خبرنگاران گفت: این مرکز پارسال ۲۲ هزار فقره مشاوره حقوقی رایگان را به شهروندان استان ارایه و همچنین برای ۱۵۰ پرونده قضایی، وکیل معاضدتی یا تسخیری معرفی کرد.

نویسنده افزود: هریک از شهروندان در صورت تماس با سامانه ۱۲۹ می‌توانند به صورت رایگان مشاوره حقوقی دریافت کنند چرا که وکلای مستقر در این مرکز اقدام به پاسخگویی درباره سوالات حقوقی مردم می‌کنند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش مرکز وکلا بر این است تا به‌عنوان یکی از همکاران و همیاران دستگاه قضائی بی شائبه به مردم خدمت کند و تا حد امکان و بضاعت خود در کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی به ایفای نقش بپردازد.

نویسنده با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر در کشور عضو خانواده بزرگ کانون وکلا، کارشناسای رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه هستند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر وکیل و کارشناس رسمی و یک هزار و ۶۰۰ نفر مشاور خانواده هستند، اظهار کرد: در استان قزوین ۸۰۰ وکیل و تعدادی کارآموز با کانون همکاری دارند.

رییس مرکز وکلای قوه قضائیه در قزوین با اشاره به افزایش ۲ برابری تعداد وکلا در استان قزوین، گفت: ۴۵ درصد اعضا این کانون بانوان هستند. نویسنده با اشاره به امکان استفاده افراد از وکلای تسخیری، خاطر نشان کرد: با عنایت به اینکه رسیدگی بدون حضور وکیل رسمیت نخواهد داشت در صورت ناتوانی متهم از انتخاب وکلا، وکیل توسط مرکز به صورت رایگان انتخاب و معرفی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در مواردی که با معرفی دادگستری یا تشخیص مرکز، شهروندان به جهت عدم تمکن مالی در انتخاب وکیل ناتوان هستند وکیل معاضدتی از سوی مرکز تعیین می‌شود.

نویسنده تاکید کرد: حق الوکاله وکلای معاضدتی تا زمان دستیابی به تمکن مالی موکل رایگان محسوب می‌شود. این کارشناس حقوقی از مشاروه حقوقی وکلا در ۲۴ مسجد استان خبر داد و اضافه کرد: یکی از وظایف مرکز حفظ حقوق عامه است و طرح حضور وکلا در مساجد در این راستا نیز بسیار اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: هر هفته حداقل یک بار وکلا در مساجد حضور می‌یابند و بدون راستی‌آزمایی وکیل معاضدتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

رییس مرکز وکلای قوه قضائیه استان از برگزاری آزمون وکالت این مرکز در اوایل شهریورماه سال جاری خبر داد و افزود: براساس این آزمون ۱۵۰ نفردر استان پذیرش خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار