صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش‌ها از پایان هفته

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش‌ها از چهارشنبه در بسیاری از مناطق کشور صادر شده است.

خانم  فریبا گودرزی گفت: هشدار سطح نارنجی برای تشدید فعالیت سامانه بارشی از چهارشنبه تا پنج شنبه  صادر شده که در این مدت شاهد  رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد تگرگ، در برخی نقاط همراه با گردوخاک هستیم.

به گفته کارشناس هواشناسی،  استان های  آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، زنجان، قزوین، خوزستان، همدان، غرب مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال استانهای تهران و البرز درگیر این سامانه بارشی خواهند بود. 

او می‌گوید: آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی از جمله اثرات این سامانه بارشی است‌.

 کارشناس هواشناسی گفت: توصیه می شود عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، استحکام سازه های گلخانه ها و دامداری ها را هم وطنان در دستور کار خود قرار دهند‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار