۴۲ طرح راهداری مصوب سفر رییس‌جمهور در چهارمحال و بختیاری اجرایی می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در قالب اعتبارات سفر رییس‌جمهور به استان، ۴۲ طرح در حوزه راهداری تعریف شده که این طرح‌ها با توزیع شهرستانی اعتبارات با قوت در دست احداث است.

 روح‌الله غلامی افزود: در سفر خرداد سال گذشته رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان، ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اختصاص یافت و علاوه‌بر آن ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از محل طرح توسعه شهرستان کوهرنگ به این اداره‌کل اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در مجموع از محل اعتبارات سفر، محرومیت‌زدایی شهرستان کوهرنگ و اعتبارات سالانه، ۴۲۴ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ درنظر گرفته شد که از این میزان تاکنون ۳۸۲ میلیارد تومان تخصیص یافته و ۲۰۰ میلیارد تومان آن جذب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در مجموع راهداری استان۱۰۳ طرح در استان دارد که با روی کار آمدن دولت سیزدهم تمامی این طرح‌ها فعال و استان به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

غلامی در ادامه به وضعیت راه‌های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از مجموع سه هزار و ۷۵۶ کیلومتر راه احداث شده در استان، حدود ۸۰۰ کیلومتر شوسه و بدون رویه آسفالت است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که شهرستان‌های بروجن، بن، سامان، شهرکرد و فارسان جاده روستایی خاکی ندارند و امید می‌رود با اختصاص اعتبار مناسب، راه‌های روستایی سایر شهرستان‌ها نیز آسفالت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از وجود ۱۲ مجتمع بین‌راهی در استان خبر داد و گفت: همچنین ۱۴ مجتمع نیز در حال ساخت است.

غلامی ادامه داد: همچنین سه مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در استان فعال است و ۱۶ هزار راننده حرفه‌ای در استان مشغول فعالیت هستند.

به گفته وی، ۶۰ شرکت حمل بار و ۵۷ شرکت جابجایی مسافر نیز در استان فعال است و ۲۸ دوربین نظارتی و ۳۴ دوربین ثبت تخلفات در محور‌های ارتباطی استان راه‌اندازی شده است.

غلامی نگهداری راه‌ها را از مهمترین وظایف اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد و گفت: این اداره‌کل علاوه‌بر نگهداری از سه هزار و ۷۵۶ کیلومتر راه احداث شده در استان، وظیفه نگهداری از ۲۶ دستگاه تونل و ۶ هزار و ۷۵۰ دستگاه پل را نیز بر عهده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.