کرمانشاه رتبه اول کشور در مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه رتبه اول کشور را در مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی دارد.

شمس‌الله خدادادی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به ۲۱ فروردین؛ سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره)، گفت : نامگذاری این روز با هدف تأمین مسکن محرومین و توسعه عمران و آبادانی در روستا‌های کشور در چارچوب و سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: این بنیاد طی ۴۳ سال به عنوان یک دستگاه اجرایی خدمات بسیاری را در تأمین مسکن روستاییان در راستای رفع محرومیت‌زدایی و حوادث غیرمتقربه مانند زلزله انجام داده؛ به طوریکه مقام معظم رهبری از این نهاد انقلابی به‌عنوان بابرکت‌ترین یادگار‌های امام راحل (ره) یاد می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اهم فعالیت‌ها در بحث مسکن و ساخت و ساز‌هایی روستایی، افزود: در استان کرمانشاه ۲ هزار و ۵۳۲ نقطه سکونتگاه روستایی با ۱۱۸ هزار و ۷۸۱ واحد مسکونی وجود دارد.

وی ادامه داد: طی سالیان متمادی با پیگیری‌های صورت گرفته و مشارکت روستاییان و استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه، در بحث شاخص ساخت و ساز در روستا‌های استان کرمانشاه رتبه اول کشوری را داریم که این نوید است که در حوادث غیرمتقربه مانند زلزله سیل روستاییان ایمن هستند.

خدادادی خاطرنشان کرد: برنامه این است که تا پایان سال ۱۴۱۰ تمام واحد‌های روستایی باقی‌مانده استان کرمانشاه که حدود ۳۴ هزار واحد است، مقاوم‌سازی شوند.

وی در بحث حوزه عمران و روستا نیز، یادآور شد: از مجموع ۲ هزار و ۵۳۲ روستای استان، یک‌هزار و ۷۱۵ روستا بالای ۲۰ خانوار داریم که طرح هادی در بیش از ۹۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار انجام شده است .

برچسب ها: بنیاد مسکن ، مسکن مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار