معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابجایی ۹۱ هزار و ۳۳۱ مسافر به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان در اجرای طرح نوروزی امسال خبر داد.

حاجی صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ۲۴ اسفند پارسال و همزمان با آغاز طرح جابجایی مسافری نوروزی تا ۱۵ فروردین امسال، با انجام ۹ هزار و ۱۸  سفر به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی استان، ۹۱ هزار و ۳۳۱ مسافر جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب سفر انجام شده ۷.۲ درصد افزایش و مسافر جابجا شده ۳ درصد کاهش داشته است.

او افزود: بیشترین سهم جابجایی مسافر در روز ۲۴ اسفند با تعداد ۶ هزار و ۴۳۵ مسافر و کمترین میزان مسافر جابجا شده مربوط به روز یکم فروردین با هزار و ۷۸۴  مسافر بوده است و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است.

حاجی صفری ادامه داد: در طرح نوروزی امسال، ۴۲ هزار و ۷۱۶  مسافر با ۳ هزار و ۷۴۶  دستگاه ناوگان وارد استان شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۱ درصد ناوگان ورودی به استان افزایش و ۶.۲ درصد مسافر ورودی به استان کاهش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان این مطلب که هم اکنون تعداد  هزار و ۴۶۳ راننده در بخش مسافر استان شاغل هستند، اظهار کرد: تعداد ۲۶۸ دستگاه سواری کرایه، تعداد ۲۱۶ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۷۹ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه حمل و نقل عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.  

او عنوان کرد: برای ارتقای سطح خدمات به مسافرین، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفر‌های شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و عدم مراجعه حضوری مسافر به پایانه مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی از طریق وب سایت‌های شرکت‌های حمل و نقل مسافر به نشانی www.payaneha.com  و www.payaneha.ir  فراهم شده است.

حاجی صفری تصریح کرد: از شروع طرح نوروزی امسال سامانه لیست انتظار مسافرین برای متقاضیان سفر با ناوگان اتوبوسی فراهم شده که به محض باز شدن لیست از سوی هر یک از شرکت‌های حمل و نقل مسافر مبدأ تقاضای سفر، اطلاع رسانی به مسافر از طریق پیامک انجام می‌شود.  

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: نظارت بر عملکرد شرکت‌ها، ناوگان اعزامی و رانندگان از آغازین روز‌های طرح نوروزی در طول مدت اجرای طرح در پایانه‌های مسافری و محور‌های مواصلاتی استان با حضور کارشناسان حمل و نقل این اداره کل صورت می‌پذیرفت.

او گفت: علاوه بر سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱، مسافرین می‌توانند از طریق Qr-code مندرج بر روی بلیت‌های صادره از سوی شرکت‌های حمل و نقل، ضمن اتصال به سامانه ۱۴۱ نسبت به ثبت شکایات، پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود در خصوص نحوه ارائه خدمات به آن‌ها اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.