رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام:

سامانه بارشی ایلام را در برمی‌گیرد

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام با اشاره به اینکه سامانه بارشی پرقدرت بهاره با سه سطح هشدار زرد، نارنجی و قرمز از فردا تا روز جمعه آسمان استان را در برمی گیرد، گفت: شهروندان ایلامی از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل پرهیز کنند.

مجتبی میهن پرست رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام اظهار داشت: از فردا سه شنبه تا جمعه و خروج کامل سیستم هشدار زرد، از صبح روز چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه هشدار نارنجی و از عصر چهارشنبه تا پیش از ظهر پنجشنبه به خاطر شدت بارش‌های رگباری هشدار قرمز صادر شده است.

وی افزود: در این سیستم بارشی که فعالیت بارشی آن از اواخر وقت روز سه شنبه شروع و روز جمعه خارج می‌شود، در یک مقطع زمانی کوتاه بارش فراوانی رخ خواهد داد که احتمال بروز سیلاب، خسارت به شاخ و برگ درختان و تاسیسات سبک وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به میزان شدت بارش باران در یک فاصله کوتاه و ریزش تگرگ و وزش باد احتمال بروز خسارت در گندمزار‌ها و دیگر اراضی کشاورزی دور از انتظار نیست و کشاورزان باید برای جلوگیری از بروز خسارت تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: احتمال بروز سیلاب، طغیان مسیل‌ها و رودخانه ها، اختلال در تردد و ایجاد روان آب به ویژه در مناطق شهری در این سیستم بارشی بهاره وجود دارد.

وی در مورد دمای هوا نیز گفت: زمان فعالیت سامانه بارشی دمای هوا بین هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌باید و بعد از خروج سیستم هم دمای صبحگاهی روز‌های جمعه و شنبه ۲ تا پنج درجه سانتیگراد بالاتر از صفر می‌رسد.

وی توصیه کرد در مدت فعالیت سامانه از تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و تردد‌های غیرضروری پرهیز شود.

برچسب ها: وضعیت جوی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.