تداوم طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی تا پایان ماه رمضان

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه از تداوم طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی تا پایان ماه رمضان در کرمانشاه خبر داد.

حسین حیدری مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی ویژه ماه مبارک رمضان، گفت : در این طرح روزانه ۳۳ اکیپ ثابت و سیار در استان کرمانشاه به منظور نظارت بر اماکن عرضه فرآورده‌های دامی و کشتارگاه‌های دام و طیور نظارت دارند.

وی با تاکید بر ادامه دار بودن طرح نظارت‌های بهداشتی و شرعی تا پایان ماه مبارک رمضان در استان کرمانشاه، افزود: تاکنون تعداد ۱۴ هزار ۸۷۵ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان زیر نظر نظارت‌های شرعی و بهداشتی قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع کشتار‌های انجام شده تعداد ۴۵ لاشه دام سبک و سنگین از چرخه مصرف شده و همچنین تاکنون یک میلیون ۳۱۳ هزار ۶۳۵ قطعه طیور گوشتی در کشتارگاه‌های طیور برای مصرف روزانه مردم کشتار شده‌اند.

حیدری ادامه داد: حدود ۳۵ هزار قطعه طیور که از نظر بهداشتی به دلیل عدم انطباق با شرایط بهداشتی و مسائل شرعی مشکل داشتند از عرضه و ورود به سفره‌های منع کردیم.

وی با توصیه به همشهریان برای عدم خرید و مصرف فرآورده‌های دامی در مراکز غیر معتبر، متذکر شد: با توجه به در پیش داشتن فصل گرما و شروع کشتار‌های خیابانی به دلیل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام توصیه جدی برای عدم خرید و مصرف از این گونه دام‌ها به همشهریان داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: تاکنون ۶ هزار ۳۱۷ هزار مورد بازدید از اماکن انجام شده که تعداد ۱۳۹ مورد عدم انطباق بهداشتی داشتند و در همین راستا به منظورم جلوگیری از تخلفات بهداشتی و پخش فرآورده‌های دامی غیر مجاز مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تخلفات را اطلاع دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.