الزام دستگاه‌های دولتی و عمومی به دریافت معاینه فنی از مراکز پایتخت

در طرحی مشترک مابین اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران و ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران بر انجام معاینه فنی کلیه خودرو‌های ملکی و استیجاری شهرداری تهران در مراکز معاینه فنی شهر تهران توافق شد.

طی نشستی با حضور علیرضا محمودی آشتیانی، مدیر کل پشتیبانی شهرداری تهران و شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران به همراه جمعی از مدیران دو مجموعه، توافقنامه انجام معاینه فنی خودرو‌های ملکی و استیجاری شهرداری تهران در مراکز معاینه فنی شهر تهران در بازه یک ساله توشیح شد.

در این نشست محمودی آشتیانی، ضمن تاکید بر نیاز هم‌افزایی و مشارکت بخش‌های زیر مجموعه شهرداری تهران جهت تسریع در اجرای طرح‌ها و خدمت رسانی شایسته به شهروندان گفت: شهرداری تهران به عنوان دستگاهی که خود را مسئول در حوزه سلامت شهر و شهروندان دانسته و تمام تلاش خود را در ایفای سهم خود در کاهش آلودگی هوا و ارتقاء ایمنی تردد خودرو‌ها می‌نماید، وظیفه خود می‌داند که در بحث اجرای طرح الزام دستگاه‌های دولتی و عمومی به اخذ معاینه فنی از مراکز شهر تهران با رویکرد کنترل و پایش دقیق‌تر خودرو‌های پایتخت پیشگام باشد. 

مدیر کل پشتیبانی شهرداری تهران افزود: بدون تردید اجرای این طرح می‌تواند کمک شایانی در شناسایی و رفع ایراد خودرو‌های شهرداری تهران و به ویژه کاهش مصرف انرژی (سوخت) کند.

وی ضمن اشاره به ظرفیت مراکز معاینه فنی در ارائه خدمات جانبی خودرویی به مراجعین افزود: امیدوارم بتوانیم با هم‌افزایی و تعریف طرح‌های جدید علاوه بر خدمات معاینه فنی در مراکز شهر تهران امکانات ویژه‌ای را در بحث تعمیرات و نگهداشت این خودرو‌ها برنامه ریزی کنیم.

در ادامه مالکی ضمن قدردانی از تدبیر ویژه شهرداری به بحث سلامت شهر و شهروندان و پیش قدمی شهرداری تهران در انجام معاینه فنی و پایش دقیق‌تر خودرو‌ها در مراکز شهر تهران، افزود: به هرحال با توجه به شرایط شهر تهران از منظر آلایندگی در مقایسه با شهر‌های دیگر، بی شک خودرو‌های تهران نیازمند سطح پایش و معاینه فنی سختگیرانه تری هستند و در خصوص الزام معاینه فنی تهران برای خودرو‌های پلاک تهران چندین طرح ارائه شده است. یکی از طرح‌ها مربوط به الزام خودرو‌های عمومی و دولتی به دریافت معاینه فنی از مراکز شهر تهران هستند که خوشبختانه شهرداری تهران با انجام معاینه فنی خودرو‌های خود (ملکی و استیجاری) در مراکز شهر تهران در این طرح پیشگام بوده و با این رویکرد نشان داده که اجرای این طرح از منظر مدیریت شهری حائز اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار