قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور:

تحقق جامع شعار سال باعث رفاه معیشتی مردم می‌شود

رحمانیان گفت: تحقق جامع شعار سال باعث بهبود رفاه معیشتی مردم، افزایش تولید، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی و اقتدار کشور در بُعد خارجی می‌شود.

 احمد رحمانیان قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در آیین تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم بازرسی کل استان ایلام با اشاره به شعار سال جدید، اظهار کرد: تحقق جامع این شعار باعث بهبود رفاه معیشتی مردم، افزایش تولید، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی و توفیق کشور در همه حوزه‌های داخلی و تقویت امنیت و اقتدار کشور در بُعد خارجی می‌شود و اولویت همه دستگاه‌ها با توجه به دستور صریح رهبر معظم انقلاب تلاش برای تحقق شعار امسال باشد.

وی افزود: تولید باید برای بازار جذاب و نوآورانه باشد و شرکت‌های دانش بنیان و فن آور ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد کالا‌ها و تولیدات نوین هستند و در سالجاری و همسو با شعار سال دستگاه‌ها برای مولد سازی منابع و نقشه‌های راه را برای افزایش تولید ترسیم کنند.

وی در خصوص راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل نیز از بانک‌های عامل خواست اجراییه‌های این بانک‌ها موجب تعطیلی واحد‌ها و خاموش شدن چرخه تولید نشود.

وی وجود شبکه‌های دلالان در حوزه توزیع کالا را عاملی مهم در ضربه زدن به اقتصاد کشور دانست و افزود: وجود شبکه‌های دلالی و واسطه‌ها موجب افزایش نجومی و غیر واقعی قیمت‌ها و آشفتگی بازار می‌شود.

وی ادامه داد: وجود رویکرد زیربنایی در شفاف سازی عملکرد‌های دستگاه‌ها بر بهبود سلامت نظام اداری ادارات و بخش خصوصی تاثیرگذار است و بدون شک ضعف در شفافیت دستگاه‌های دولتی خصوصی و مالکیتی فسادزا می‌شود.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و در ماده ۱۰ قانون بودجه سالجاری به صراحت دسترسی بازرسان و ناظران سازمان بازرسی به سامانه‌های الکترونیکی دستگاه‌ها به عنوان یک تکلیف برای ادارات بیان شده است و مدیران دستگاه‌ها باید ساختار‌های فسادزا را در بدنه دستگاه متبوع خود به عنوان یک تکلیف و در راستای ارتقای سلامت نظام اداری، مطالبه مردمی و دغدغه رهبر معظم انقلاب شناسایی و حذف کنند.

وی مطرح کرد: سامانه ۱۰۶ آماده دریافت، ثبت و پیگیری گزارشات مردمی از تخلفات و پل ارتباطی مردم با بازرسی است.

در این آیین مهدی اصلانی کرچی جای خود را به مالک روشنی داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.