رنگرز: اجرای درست چرخه انتخابی هزینه دارد/ قزاق‌ها به دنبال تکرار قهرمانی بودند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: برای اجرای درست چرخه انتخابی، برخی اوقات باید هزینه هم داد.

سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا روز‌های ۲۰ و ۲۱ فروردین ماه در شهر آستانه کشور قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط پویا دادمرز دروزن ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم، مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، سجاد ایمن طلب در وزن ۷۲ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره و علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی نیز ایران با ۱۹۶ امتیاز با اقتدار به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های قرقیزستان با ۱۶۶ امتیاز، قزاقستان با ۱۶۰ امتیاز دوم و سوم شدند.

بر همین اساس حسن رنگرز درباره قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی قزاقستان، اظهار کرد: خدا را شکر بچه‌ها نمایش خوبی در این رقابت‌ها داشتند و موفق شدیم قزاقستان میزبان را با اقتدار پشت سر بگذاریم و به عنوان نخست آسیا برسیم. قزاق‌ها سال گذشته بالاتر از ایران به عنوان نخست آسیا رسیدند، اما امسال با اختلاف، پایین‌تر از ایران قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در مسابقات روز دوم و در یکی دو وزن بچه‌ها در حد انتظار ظاهر نشدند، ولی پتانسیل ما بیشتر از این تعداد طلاست. من بابت روز دوم عذرخواه هستم، چون نظر خودم به‌عنوان مسئول فنی تأمین نشد، ولی کسب عنوان قهرمانی در کشور قزاقستان کار ارزشمندی بود.

دارنده مدال طلای جهان با اشاره به اجرای کامل چرخه انتخابی تیم ملی، گفت: ما از همان ابتدا قائل به چرخه انتخابی و رعایت عدالت و قانون در انتخاب نفرات بودیم و در ادامه نیز بر همین اساس عمل خواهیم کرد تا تمامی کشتی‌گیران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی انگیزه داشته باشند و انگیزه و توان خود را از دست ندهند.

رنگرز با بیان اینکه اجرای چرخه انتخابی قطعا باعث رشد و پیشرفت هر چه بیشتر کشتی فرنگی در تمامی ابعاد خواهد شد و ما خود را ملزم به اجرای کامل آن می‌دانیم، عنوان کرد: البته رعایت عدالت و اجرای درست چرخه انتخابی هزینه هم دارد، اما اگر به دنبال موفقیت کشتی فرنگی هستیم باید در مسیر قانون‌مداری حرکت کنیم تا در میان مدت پشتوانه‌های خوبی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما از قبل پیش‌بینی شرایط سخت مبارزه در قزاقستان را داشتیم و خدا را شکر با نتایج خوبی همراه شد و موفق شدیم قزاقستان را که با همه توان برای دفاع از عنوان قهرمانی به میدان آمده بود ناکام بگذاریم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خاتمه گفت: این قهرمانی را به مردم عزیز ایران تقدیم می‌کنم. افتخار می‌کنیم که می‌توانیم با کسب نتایج خوب باعث خوشحالی مردم ایران شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار