اردوغان: بودجه صنایع دفاعی را افزایش می‌دهیم

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد بودجه صنایع دفاعی این کشور را به ۷۵ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

رجب طیب اردوغان در سخنانی در مراسم تحویل ناو پهپادبر تی سی جی آناتولی به نیروی دریایی ترکیه، با ابراز خشنودی از ساخت این ناو گفت: پهپاد‌ها همچنین هواپیما‌های جنگی بدون سرنشین مانند «قزل الما» و «حُر جت» قابلیت فرود و یا پرواز از این ناو را دارند.

براساس گزارش روزنامه جمهوریت، رئیس جمهور ترکیه گفت: ناو تی سی جی آناتولی قابلیت عملیات نظامی در هر نقطه‌ای از جهان را دارد. سهم فناوری بومی در ساخت این ناو هفتاد درصد است و با استفاده از آن به آسانی امکان انتقال نیرو به مناطق بحران زده را خواهیم داشت.

اردوغان تاکید کرد: صنایع دفاعی ترکیه در بیست سال اخیر یک انقلاب را تحقق بخشید، اما این روند آسان نبود. در عین حال بودجه صنایع دفاعی کشورمان را به ۷۵ میلیارد دلار افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در سالیان گذشته برخی کشور‌ها از تحویل حتی یک پهپاد به ترکیه خودداری کردند و به مدت طولانی فرصت استفاده از پهپادی که از کشور دیگری تامین کرده بودیم به ما داده نشد.

اردوغان افزود: شمار طرح‌های صنایع دفاعی را از ۶۲ به ۷۵۰ افزایش دادیم. هنگامی که ما اداره امور را به دست گرفتیم بودجه این سازمان ۵.۵ میلیارد دلار بود، اما اکنون این رقم به ۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

او با تاکید بر اینکه صنایع دفاعی ترکیه اکنون به سطحی رسیده است که امکان تامین نیاز‌های نیرو‌های امنیتی خود را دارد، افزود: این موضوع برای ما مایه خشنودی است که کشور‌هایی که با ترکیه روابط دوستانه دارند از تجهیزات نیرو‌های امنیتی ما استفاده می‌کنند.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: بی تردید رسیدن به سطح کنونی در زمینه صنایع دفاعی حائز اهمیت است، اما برای پشت سر نهادن تحریم‌های آشکار و پنهانی که علیه کشورمان اجرا می‌شود باید کار‌های زیادی انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار